بورس پرس
1401/04/10
12:48
بازدهی سه ماهه ۶۸۰ سهم از مثبت ۶۷۵۵ تا منفی ۲۸ درصدی + جدول کامل

در برابر رشد ۱۲.۶ درصدی شاخص طی سه ماه نخست سال، بازدهی سهام ۶۸۰ شرکت بورسی و فرابورسی مشخص شد که تنها ۱۰۸ شرکت بازدهی منفی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شاخص بورس طی سه ماه نخست سال جاری از یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد به یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید که حکایت از رشد ۱۲.۶ درصدی دارد. شرکت ها نیز با شرایط متفاوتی از منظر بازدهی روبرو بودند. به طوری که سهام ۱۰۸ شرکت دارای بازدهی منفی بود و در برابر بازدهی صفر چهار شرکت ، ۵۶۸ شرکت به بازدهی مثبت رسیدند.


براساس این گزارش، درحالی بازدهی سهام شرکت ها از تجمیع سه متغیر تفاوت قیمت هرسهم ، سود سالانه و افزایش سرمایه بدست می آید که طی سه ماه گذشته ، قند ارومیه با سرمایه ۱۷.۱ میلیارد تومانی حاضر در تابلو زرد بازار پایه با بازدهی جالب ۶۷۵۵ درصدی در صدر همه شرکت ها طی این مدت ایستاد.


چهار شرکت بسته بندی مشهد، چرخشگر، آلومراد و پلاستیک شاهین هم به ترتیب با بازدهی ۲۸۱.۷، ۲۴۳.۵، ۲۳۸.۶ و ۲۳۵ درصدی در پله دوم تا پنجم بیش از ۲۰۰ درصد قرار گرفتند. همچنین از بین بازدهی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰ درصدی ، ۱۰ شرکت بانک رسالت، جوش و اکسیژن، انتقال داده های آسیاتک، کشت و صنعت آبشیرین، سرمایه گذاری مسکن شمالغرب، سایپا شیشه، سرمایه گذاری توسعه و تجارت هیرمند، داروسازی تهران شیمی، کابل سازی تک و سیمان کردستان به ترتیب با بازدهی ۱۹۰.۹، ۱۶۹.۶ ، ۱۶۴.۲، ۱۵۴.۲، ۱۴۶.۵، ۱۳۵.۵، ۱۲۵، ۱۲۳.۶، ۱۲۱.۷ و ۱۰۱.۸ درصدی قرار گرفتند.


در دسته بازدهی ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی نیز ۷۸ شرکت جای گرفته اند که کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با ۹۷.۹ درصد، سرمایه گذاری رنا با ۹۱.۴ درصد، فجر انرژی خلیج فارس با ۸۶.۸ درصد، مس افق کرمان با ۷۶.۱ درصد، نیروگاه زاگرس کوثر با ۶۶.۴ درصد، زامیاد با ۵۹.۲ درصد و سازه پویش با ۵۰.۵ درصد در شمار این گروه محسوب می شوند.


در این میان ، ۱۱۳ شرکت دارای بازدهی کمتر از ۵۰ تا ۳۰ درصدی بودند که شرکت هایی همانند داده گستر عصر نوین با ۴۵.۸ درصد، پالایشگاه اصفهان با ۳۹.۶ درصد، پتروشیمی بوعلی سینا با ۳۷.۶ درصد، پتروشیمی پارس با ۳۳.۹ درصد، پلی پروپیلن جم با ۳۱.۴ درصد و معادن منگنز ایران با ۳۰ درصد در این طبقه بندی قرار دارند.


همچنین ۳۶۳ شرکت نیز دارای بازدهی کمتر از ۳۰ تا قبل از صفر درصدی قرار گرفتند که در این شمار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا، تاپیکو، پست بانک، پتروشیمی نوری، پالایشگاه بندر عباس، پتروشیمی اصفهان، پالایشگاه لاوان، پالایشگاه شیراز، بانک ملت، بانک کارآفرین، بانک پاسارگاد، بانک گردشگری، پالایشگاه تهران، ذوب آهن ، ملی مس و شستا هستند.


شرکت های بانک پارسیان، چادرملو، فرابورس، بانک اقتصاد نوین ، بانک ایران زمین، بانک دی، بانک تجارت، بانک صادرات، ایران خودرو و پتروشیمی زاگرس هم به ترتیب بازدهی منفی ۰.۲۹، ۰.۵۶، ۲.۵۶، ۳.۵، ۴.۶، ۵.۵، ۶.۹، ۸.۶ ، ۱۳.۵ و ۲۸.۲ درصدی را ثبت کردند.


گزارش بررسی بازدهی همه شرکت های حاضر در تابلو های معاملاتی بورس و فرابورس طی سه ماه نخست سال جاری از طریق این لینک قابل دریافت و مشاهده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0