بااقتصاد
1400/11/30
11:40
دادوستد ۱۷ میلیون و ۹۴۸ هزار گواهی سپرده کالایی/ سیمان و سکه در صدر

در هفته پایانی بهمن، تعداد ۱۷ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۹۷۰ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۳ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، تعداد ۱۷ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۹۷۰ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۳ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال در هفته پایانی بهمن خرید و فروش شد. سیمان و سکه بیشترین سهم را در ثبت حجم و ارزش کل معاملات هفتگی به خود اختصاص دادند.


در هفته منتهی به ۲۹ بهمن، تعداد ۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش بیش از ۷۴.۲ میلیارد ریال در بازار مالی بورس کالا معامله شد و ۷۰ درصد از حجم کل معاملات توسط این دارایی پایه رقم خورد.


یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش حدود یک هزار و ۶۲۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال در حالی معامله شد که ۵۲ درصد از ارزش کل معاملات را شامل می شد. سکه طلا با ثبت این عملکرد در بالاترین جایگاه از نظر ارزش معاملات ایستاد.


ثبت معامله ۴ میلیون و ۸۴ هزار و ۸۸۷ گواهی سپرده زعفران نگین نیز ارزش ۱۴۴۷ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریالی را در پی داشت که ۲۳ درصد از حجم معاملات و ۴۶ درصد از ارزش کل بازار این هفته را تشکیل می داد.


۷ هزار و ۵۶۲ گواهی سپرده برنج طارم مازندران نیز به ارزش تقریبی ۴.۹ میلیارد ریال میان معامله گران دست به دست شد.


در هفته ای که گذشت، معامله گران تعداد ۱۳۵ گواهی سپرده زیره سبز، ۴۵ گواهی سپرده نخود و ۴۱ گواهی سپرده پسته را نیز خرید و فروش کردند و در مجموع نمادهای معاملاتی سه دارایی مذکور، ارزش بیش از ۲۲۷ میلیون ریال را به ثبت رساند./کالاخبر


انتهای خبر

0
0