تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/03
16:02
#قطعات_خودرو #خاهن #خمحور #خپويش #ختور #خرينگ #خزر #خموتور #خكار #خمهر #ختراك #خفنر #خوساز #خريخت #خمحركه #خلنت در میان 15 نماد قطعه ساز مورد ب...

#قطعات_خودرو



#خاهن #خمحور #خپویش #ختور #خرینگ #خزر #خموتور #خکار #خمهر


#ختراک #خفنر #خوساز #خریخت #خمحرکه #خلنت



در میان ۱۵ نماد قطعه ساز مورد بررسی، تمامی شرکت ها سال مالی منتهی به اسفند دارند. این شرکت ها در سال گذشته ۱۱.۳همت درآمد داشته اند.



طی بهار سال جاری به ۳.۳همت درآمد رسیدند و انتظار می رود در کل سال ۱۴۰۰ درآمد این ۱۵ شرکت ۱۵.۸همت باشد. #خرینگ #خفنر #خریخت #خاهن بیشترین رشد های درآمد را تجربه خواهند کرد.



متوسط حاشیه سود صنعت طی سال گذشته ۲۰درصد بود، در بهار ۱۵درصد بوده، برای سه فصل بعدی ۲۰درصد پیشبینی می شود که در مجموع اندی نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش می یابد. #خاهن #خکار #خلنت #خزر #خفنر #ختور از جمله شرکت هایی با حاشیه سود بالاتر از میانگین صنعت بوده اند.



بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان هزینه عمومی اداری در این صنعت طی سال ۹۹ شناسایی شده که در سال جاری به مرز ۶۰۰میلیارد تومان می رسد ضمن اینکه در بهار هزینه عمومی اداری ۱۳۲میلیارد تومان بوده است.



هزینه مالی این ۱۵نماد قطعه ساز سال گذشته ۶۸.۵میلیارد تومان بود، در سال جاری به ۱۰۴میلیارد تومان می رسد ضمن اینکه در بهار ۲۵میلیارد تومان هزینه مالی شناسایی شده است.



#خکار در سال گذشته رقم با اهمیتی به عنوان سایردرآمد ها داشته که در سال جاری هم تکرار می شود و ناشی از فعالیت شرکت زیرمجموعه است، سایر شرکت ها درآمد چندان با اهمیتی در بخش سایر فعالیت ها ندارند.



به لحاظ p.s ttm این صنعت در محدوده ۴قرار دارد و به لحاظ P.s fw در محدوده ۲.۷ واحد. پایین بودن P.s به دلیل بالا نبودن حاشیه سود در مقایسه با صنایع بزرگ بازار است.



#خکار #ختراک #خمحرکه #خاهن #ختور بهترین p.e ttm ها با سود سال ۹۹ بودند. بر اساس گزارش بهار بهترین ها #خکار #ختراک #خمحرکه #خاهن #خمهر هستند.



به لحاظ p.e fw نیز #خکار #خمهر #خاهن #ختراک #ختور از ۹ تا ۱۵ هستند.

انتهای خبر

0
0