تحلیل کاربردی هلالات
1399/11/20
08:31
#خوب_است_بدانیم_که 20 بهمن / بخش اول 1) یک فعال بازار سرمایه با انتشار تصویری می گوید "بازدهی بالای ۵۰ ٪ دوج کوین در روز گذشته ... تزریق ۱۳۰۰ میل...

#خوب_است_بدانیم_که ۲۰ بهمن / بخش اول



۱) یک فعال بازار سرمایه با انتشار تصویری می گوید "بازدهی بالای ۵۰ ٪ دوج کوین در روز گذشته ... تزریق ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این ارز در اپلیکیشن ایرانی"



۲) دلار حواله سنا ۲۳.۳۵۱ - ۲۳.۴۳۱ تومان. دلار آزاد ۲۴.۷۴۰ تومان.



۳) در بورس کالا، اسلاک واکس ۱۰۶-۱۳۰ میلیون ریال، بیلت فایرا ۵۱۵میلیون ریال، ریل آهن ۲۴۶میلیون ریال، شمش روی ۵۷۰میلیون ریال، لوب کات سبک و سنگین ۸۷-۸۹ میلیون ریال، کاتد مس ۱۸۲۱میلیون ریال،ورق گرم خودرو توسط مبارکه ۱۷۳میلیون ریال، ورق سرد خودرو توسط مبارکه ۲۰۸میلیون ریال.



۴) ارزش معاملات روز یکشنبه ۹.۷۴همت. ورود پول حقیقی ۷۳۷میلیارد تومان. خروج پول از صندوق درآمد ثابت ۵۱میلیارد تومان.



۵) حقیقی ها به گروه شیمایی، سیمان، پالایشی توجه کردند. حقوقی ها خودرویی خریدند. توجه حقیقی ها به شفن، سخاش، وپارس، توریل، مبین، شپدیس، شستا بود. حقوقی ها خساپا، فایرا، واحیا خریدند.



۶) در خصوص افزایش سرمایه بکاب، وسدید، پدرخش، گوهران، قشرین، دپارس، دبالک، غگیلا گزارش جدید به کدال رسید.



۷) شرکت بانک پارسیان در نظر دارد از سوی شرکت های گروه مالی پارسیان، بیمه پارسیان و چند شرکت تابعه بانک ۱۰۰درصد سهام سرمایه گذاری پارسیان را بفروشد. (به لحاظ قانون اجبار دارد که برای فروش آگهی کند اما تمایل به فروش ندارد)



۸) خصدرا در خصوص قرارداد خود با ونزوئلا در خصوص ۴ فروند نفتکش شفاف سازی داد.



۹) چادرملو ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن برای تامین نیاز واحدهایفولادی به ویژه ذوب آهن به صورت حراج باز در بورس کالا عرضه خواهد کرد. (این سنگ آهن عمدتا از نوع دانه بندی است و برای تولید کنسانتره استفاده نمی شود بلکه در کوره بلند کاربرد دارد به عبارتی یا باید صادر شود یا ذوب آهن آن را خریداری کند.)



۱۰) واکسیناسیون کرونا در ایران از سه‌شنبه آغاز می‌شود.



۱۱) حسن روحانی می گوید " اصلاحیه لایحه بودجه در اولین فرصت به مجلس ارائه خواهد شد"



۱۲) قالیباف برای دریافت پیامی مهم به مسکو سفر می کند.



۱۳) سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به دنبال استفاده وزارت امور خارجه روسیه از عنوان «خلیج عربی» برای «خلیج فارس» در حساب رسمیش به زبان عربی، ایران نسبت به این موضوع اعتراض رسمی کرد.



۱۴) مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون تلفیق مجلس می گوید " پیشنهاد سازمان برنامه به دولت فروش ۱.۱میلیون بشکه نفت با دلار ۲۳هزار تومانی بود، حسن روحانی گفت آن را به ۲.۳میلیون بشکه نفت با دلار ۱۱هزار تومانی تبدیل کنیم که پیام بدی به جامعه ندهد!" (بزرگوار بودجه رو برای ما نمی نویسی، برای خودت می نویسی)



۱۵) وملل اقدام به واگذاری و فروش بخشی از پروژه درنیکا واقع در بلوار فردوسی مشهد نموده که منجر به شناسایی سود شده است.



۱۶) غمارگ بودجه خود را با دلار ۴۲۰۰ تومانی ارائه کرد.



۱۷) روابط عمومی بانک مرکزی می گوید "کم رنگ شدن چهار صفر در اسکناس‌های جدید عامدانه و نشانگر جهت‌گیری بانک مرکزی در راستای اجرای لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی است" (ما فکر کردیم اسکناسا رو شسته بودید که صفراش کم رنگ شده!"



۱۸) آرامکو عربستان قیمت نفت صادراتی به آمریکا و اروپا را برای ماه مارس افزایش داد.



۱۹) ظریف پس از موضع گیری های رهبری و بایدن می گوید "توافق ۲۵ ساله با چین بزودی نهایی می‌شود"



۲۰) دبیر انجمن قطعه‌سازان و مجموعه‌های خودرو، اوراق گام را راهکار مناسبی برای تادیه بخشی از مطالبات قطعه‌سازان عنوان کرد و می گوید "بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مطالبات قطعه‌سازان از این طریق قابل وصول خواهد بود."



۲۱) شاهین چراغی می گوید دولت برای بازگشت اعتماد مردم به بازار، نسبت به آزادسازی قیمت خودرو، عدم دخالت در قیمت گذاری فلزات و محصولات پتروشیمی، تسعیر ارز بانک ها به قیمت دلار روز اقدام کند."



۲۲) به زودی گروه خودروسازی سایپا از خودروی جدید خود به نام «اطلس» رونمایی می‌کند.



۲۳) صندوق بین المللی پول میگوید که درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران درحال بررسی است. ( در راستای کمک به کشورهای تحت تحریم آمریکا برای مواجهه با کرونا با چراغ سبز بایدن)



۲۴) آقای محسن رضایی انتخاباتی می گوید "نتایج بررسی‌های مجمع در مورد FATF تا پایان اسفند اعلام می‌شود"



۲۵) وزیر ارتباطات می گوید " از مرحله‌ای که می‌گفتند «استارت‌آپها» نفوذیند به مرحله تقسیم استارت‌آپها به «خوب» و «بد» رسیده‌ایم"



۲۶) حجم پول در پایان آذرماه سال جاری به ۶۱۷۰.۳ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به اسفند سال قبل، ۴۴.۴ درصد رشد دارد. همچنین در بخش شبه پول، زیرمجموعه های مختلفی همچون قرض الحسنه پس انداز، کوتاه مدت، یک ساله، دو ساله و سه ساله مواجه هستیم که در این بخش، حجم شبه پول در پایان آذرماه ۹۹، با رشد ۲۲.۹ درصدی نسبت به اسفندماه ۹۸، به رقم ۲۵۱۲۹.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.



بخش اول . ۲۰ بهمن

انتهای خبر

0
0