اقتصاد نیوز
1399/10/25
03:18
واکنش بازارها در روز استیضاح ترامپ

اقتصادنیوز : بازارهای جهانی به نتیجه استیضاح ترامپ چشم دوخته بودند. از طرفی فعالان بازار نفت با انتشار داده‌های ذخیره نفتی آمریکا ذوق‌زده شدند و معاملات زیادی را پیش گرفتند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت با توجه به انتشار آمارها اداره اطلاعات انرژی، قیمت نفت روز خوبی را سپری کرد. بیت‌کوین نیز ضررهایی که در چند روز گذشته تجربه کرده را گرچه کندی اما درحال جبران است.


بر اساس گزارش مارکت‌واچ، معاملات آتی طلا در روز چهارشنبه پس از گزارشی در مورد تورم ایالات متحده و هنگامی که سرمایه گذاران از رای مجلس نمایندگان به استیضاح دونالد ترامپ ، رییس جمهور برای دومین بار مطمین شدند، بهتر شد. قیمت طلا تحویل در فوریه ، ۰.۵۱٪ افزایش داشت، پس از کاهش ۰.۴٪ در روز سه شنبه ، هر اونس ۱،۸۵۴.۹۰ دلار رسید. داده ها نشان می دهد که قیمت طلا بالاترین سطح خود از ۷ ژانویه (۲۴ دی) تجربه کرد.


سرمایه گذاران به دنبال تعارض سیاسی تازه در واشنگتن بوده اند. زیرا مجلس تحت کنترل دموکرات ها روز چهارشنبه برای استیضاح ترامپ به دلیل نقش آشکار او در ایجاد حمله ای خشن به پایتخت ایالات متحده رای گیری کرد. مجلس در گذشته یک بار به دلیل سو استفاده استفاده از قدرت و ممانعت از عدالت در دسامبر سال ۲۰۱۹ استیضاح شد اما در سنا تبریه شد.


درحال حاضر قیمت نقدی هر اونس طلا نیز هزار و ۸۵۳ دلار معامله شده که نسبت به ۳۰ روز گذشته ۲۶ دلار(۱.۴ درصد) و نسبت به یک سال گذشته ۳۰۶ دلار (۱۹.۷ درصد) افزایش داشته است.


بازار

خوشحالی بازار نفت

براساس گزارش اویل‌پرایس، قیمت نفت در روز چهارشنبه کمی تغییر کرد ، که با افت بیش از حد پیش‌بینی میزان موجودی نفت خام ایالات متحده پشتیبانی شد، افزایش پرونده های کرونا جهانی تقاضای جهانی سوخت را تهدید می کند.


اکنون قیمت هر بشکه نفت برنت با ۷ سنت کاهش به ۵۶.۵۱ دلار در هر بشکه رسید. در آغاز روز معاملات، قیمت ها به ۵۷ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید ، که قوی ترین قیمت از ۲۴ فوریه است.


در حال حاضر وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با کاهش ۱۱ سنت یا ۰.۳٪ ، به ۵۳.۳۲ دلار رسید. بالاترین سطح معامله روزی که گذشت ۵۳.۹۳ دلار بالاترین میزان خود از ۲۰ فوریه (۵ اسفند) را تجربه کرد.


بازار

موجودی نفت در آمریکا

اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد، موجودی های نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۸ ژانویه(۱۹دی) ۳.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۸۲.۲ میلیون بشکه رسید ، که بیش از انتظار تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برای کاهش ۲.۳ میلیون بشکه ای بوده است.


بازگشت کند به اوج

بر اساس گزارش کوین‌تلگراف، ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) به طور فزاینده ای توسط مشاوران مالی به عنوان محافظتی در برابر تورم پیشنهاد می‌شود و این امر نشان دهنده تغییر چشمگیر تمایلات نهادی به سمت دارایی های دیجیتال است.


در حال حاضر قیمت هر بیت‌کوین ۳۶ هزار و ۴۵۸ دلار است که نسبت به روز گذشته ۶.۸۸ درصد یا حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دلار افزایش داشته است.


بیت کوین

انتهای خبر

0
0