آکادمی هلاکوئی
1399/10/17
00:40
تعداد نهنگ های ریپل به سرعت در حال کاهش است

به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار…

به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ریپل، تعداد کیف پول های دارای پوزیشن های ریپل (XRP) به سرعت در حال کاهش هستند. داده های منتشر شده در پلتفرم های مختلف صنعت رمزنگاری حاکی از سرعت غیر قابل تصور کاهش به اصطلاح نهنگ های XRP طی روزهای گذشته هستند.


طبق برآورد Coin Metrics، پلتفرم ارایه دهنده جامع داده ها در حوزه ارزهای رمزپایه و بلاکچین، تعداد آدرس های کیف پول هایی که حداقل ۱ میلیون XRP در آن نگهداری می شود، در بازه زمانی ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ تا سوم ژانویه ۲۰۲۱ (۱ دی تا ۱۴ دی) از ۱۷۲۱ به ۱۵۶۷ عدد کاهش یافته است. به عبارت دیگر، به نظر می رسد که نهنگ های XRP بخش زیادی از دارایی های خود را به خاطر عدم اطمینان نظارتی به وجود آمده پیرامون ریپل، لیکویید کرده اند.


همانطور که نمودار زیر (از Coin Metrics) نشان می دهد، قبل از سقوط اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۰، آدرس های دارای ۱ میلیون توکن ریپل (XRP) از اوایل سال ۲۰۱۹ (اواخر ۹۷) به طور مداوم در حال افزایش بوده است. ولی اکنون، تعداد آدرس هایی که حداقل ۱ میلیون XRP دارند در پایین ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۹۸) قرار گرفته است.


نمودارآدرسهای ریپل - تعداد نهنگ های ریپل به سرعت در حال کاهش است

دارندگان XRP به دلیل اتهامات وارد شده از سوی SEC مبنی بر نقض مقررات توسط ریپل از طریق فروش ۱.۳ میلیارد دلار اوراق بهادار ثبت نشده، به شدت متضرر شده اند. پس از طرح این شکایت، با فاصله گرفتن صرافی ها و مدیران صندوق های سرمایه گذاری از رمزارز ریپل، قیمت آن بیش از ۷۰ درصد سقوط کرد.


روز سه شنبه، شرکت سرمایه گذاری Grayscale نیز اعلام کرد که صندوق سرمایه گذاری Digital Large Cap خود را به طور کامل از دارایی های XRP خالی می کند. Bitwise Asset Management نیز قبل از کریسمس XRP را از دارایی های خود حذف کرد.


بر اساس داده های CoinMarketCap ، هر کدام از ۱۵ دارایی رمزنگاری برتر جدول به استثنایXRP ، روز سه شنبه شاهد افزایش قیمت بوده اند. علاوه بر این، XRP در شرف واگذار کردن رتبه چهارم جدول به ارز لایت کوین است. در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار XRP فقط ۱۴۰ میلیون دلار بیشتر از لایت کوین می باشد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0