بورس۲۴
1400/07/19
13:13
تداوم روند کاهشی ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد امروز هم روند کاهشی داشت. خالص ارزش معاملات خرد با حدود ۹ درصد افت نسبت به روز گذشته به ۴،۳۵۰ میلیارد تومان رسید.

تداوم روند کاهشی ارزش معاملات خرد

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد امروز هم روند کاهشی داشت. خالص ارزش معاملات خرد با حدود ۹ درصد افت نسبت به روز گذشته به ۴،۳۵۰ میلیارد تومان رسید. اما در روز جاری شاهد عرضه بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی در بازار بودیم. تراز نقدینگی حقیقی بازار منفی ۳۲۰ میلیارد تومان بود.


پرمعامله ترین گروه ها از لحاظ ریالی به ترتیب شیمیایی، فلزی، فرآورده های نفتی، خودرو و قطعه ساز و بانکی بودند.


در گروه های شیمیایی، منسوجات، دارویی و ماشین آلات و دستگاه های برقی شاهد ورود کم حجم نقدینگی خرد (در مجموع حدود ۲۸ میلیارد تومان) بودیم. اما در گروه های فلزی، فراورده های نفتی، بانکی و سرمایه گذاری خروج نقدینگی حقیقی نسبتا پرحجم (مجموعا بیش از ۱۹۶ میلیارد تومان) بود.


پرتقاضاترین سهم ها از نگاه حقیقی ها زاگرس، شغدیر، برکت، نطرین، خراسان، غویتا، قنقش و شاراک و پرعرضه ترین سهم ها توسط حقیقی ها شپنا، فارس، سمگا، فملی، میدکو، فولاد، شگویا و خبهمن بودند.


در پایان معاملات شاخص کل سبزرنگ ماند و با رشد اندک یک هزار و ۸۰۰ واحدی در محدوده ۱ میلیون و ۴۵۷ هزار واحد ایستاد. شاخص هموزن اما نزدیک به یک هزار واحد افت داشت و به ۴۱۳ هزار واحد رسید.



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0