رمزارز نیوز
1401/05/06
19:00
کورس اتریوم و سولانا بر سر تصاحب بازار NFT

داده‌های جدید منتشرشده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Messari نشان می‌دهند که سولانا خود را به عنوان… مطالعه مطلب ...

داده‌های جدید منتشرشده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Messari نشان می‌دهند که سولانا خود را به عنوان یک رقیب جدی بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اتریوم مطرح کرده است.


طبق گزارش‌ها، اگرچه استفاده کلی از سولانا در سه ماهه دوم سال جاری کاهش یافته است، اما رشد فعالیت‌های آن در بخش NFT بسیار سریع‌تر شده است. پس از پایان بریک اوت سال ۲۰۲۱ و آغاز سال ۲۰۲۲، فعالیت NFT سولانا در بحبوحه کاهش استفاده از شبکه و فعالیت DeFi در سه ماهه دوم تسریع شد. NFTهای جدید، روزانه به طور چشمگیری به تعداد بیش از ۷ میلیون NFT تازه تولیدشده افزایش یافت که نشاندهنده رشد ۴۶.۴ درصدی است. NFTهای تازه استخراج‌شده در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ دو برابر مقدار تولیدشده در کل سال ۲۰۲۱ است.


فعالیت NFT سولانا در ماه مه و ژوئن پس از اینکه در ماه مارس به پایین‌ترین حد در سال ۲۰۲۲ رسید، افزایش یافت. افزایش فعالیت NFT در رقیب اتریوم، بیشتر به دلیل موفقیت Metaplex بوده است؛ یک ابزار متن باز که به کاربران امکان می‌دهد بازارهای NFT مبتنی بر سولانا را راه‌اندازی کرده و برای بازار خود، کمک مالی جمع‌آوری کنند.


موقعیت سولانا در بخش NFT با وجود افت بازار، فاکتور قوی اکوسیستم آن به شمار می‌رود. این پروتکل در حال حاضر دومین پروتکل بزرگ از نظر حجم فروش NFT است که تنها پس از اتریوم قرار دارد. در حالی که اتریوم به حفظ سطح فعالیت در بازار NFT ادامه می‌دهد، سولانا در مقایسه با سایر پروتکل‌های رقیب لایه ۱ عملکرد خوبی دارد.


انتهای خبر

0
0