رمزارز نیوز
1400/11/24
14:45
قیمت نجومی نقاشی‌های ساده اتریومی

یکی از توکن‌های NFT کالکشن CryptoPunks به قیمت ۸۰۰۰ ETH (معادل ۲۳.۷ میلیون دلار) فروخته شد. رکورد قبلی فروش این کالکشن ۱۱.۸… مطالعه مطلب ...

یکی از توکن‌های NFT کالکشن CryptoPunks به قیمت ۸۰۰۰ ETH (معادل ۲۳.۷ میلیون دلار) فروخته شد. رکورد قبلی فروش این کالکشن ۱۱.۸ میلیون دلار بوده است که در ماه ژوئن ثبت شده بود.


به گزارش وبسایت دی کریپتو، کالکشن CryptoPunks مجموعه‌ای از تصاویر ساده است که شور و شوق ویدئوها و بازی‌های دیجیتال سال‌ها قبل را زنده می‌کند. این مجموعه سال ۲۰۱۷ در شبکه اتریوم توسعه داده شد. حالا ده‌ها کریپتوپانک به ارزش یک میلیون دلار یا بیشتر فروخته شده‌اند. خبر امروز نیز رکورد فروش این مجموعه را در کمتر از یک سال به دو برابر ارتقا داد.


روز شنبه (۱۳ فوریه ۲۰۲۲)، توکن شماره ۵۸۲۲ مجموعه CryptoPunk به قیمت ۸۰۰۰ ETH فروخته شد. دیپاک تاپلیال، مدیرعامل شرکت cloud blockchain infrastructure firm Chain ، توکن را مستقیما از بازار آنلاین Larva Labs خریداری کرد. این بازار توسعه‌دهنده CryptoPunks به حساب می‌آید.


گران‌ترین معامله قبلی برای کریپتوپانک ۱۱.۸ میلیون دلار بود که توسط شالوم مکنزی، بزرگترین سهامدار شرکت DraftKings، در ژوئن ۲۰۲۱ انجام شده بود. بزرگترین فروش غیرمستقیم نیز از طریق بازار لاورا لبز در ماه دسامبر رخ داد. در این معامله کریپتو پانک شماره ۴۱۵۶ به ارزش ۱۰.۲۶ میلیون دلار فروخته شد.


تاپلیال خبر این معامله را در توییتر منتشر کرد. او همچنین اعلام کرد که از پروتکل DeFi Compound Finance برای پرداخت هزینه این اثر دیجیتال استفاده کرده است. تاپلیال از رابرت لشنر، بنیانگذار Compound تشکر کرد؛ زیرا با خرید از طریق این پروتکل در میزان اتریوم‌های خرج شده صرفه‌جویی کرده است.


کریپتوپانک معامله شده در گروه «alien» قرار دارد. تنها ۹ آواتار از کل ۱۰ هزار آواتار این مجموعه جزو دسته بیگانگان یا alien هستند. این پانک خاص آخرین بار در جولای ۲۰۱۷ به قیمت ۸ ETH (۱۶۰۰ دلار در آن زمان) فروخته شده بود.


معامله امروز چهارمین فروش برتر برای یک NFT محسوب می‌شود. رکورد گران‌ترین معامله در اختیار توکن Everydays: The First ۵۰۰۰ days از مجموعه بیپل با ارزش ۶۹.۳ میلیون دلار است. این معامله در ماه مارس انجام شد.


فروش این هفته توکن «Clock» از مجموعه پاک به ارزش حدود ۵۴ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد. معامله اثر دیجیتالی «Human» از مجموعه بیپل نیز با رقم ۲۹ میلیون دلار رتبه سوم را از آن خود کرده است. این اثر دیجیتال یک مجسمه هیبریدی‌فیزیکی است و در ماه نوامبر به مالک جدیدش واگذار شد.


طبق داده‌های CryptoSlam، حجم کل معاملات مجموعه CryptoPunks تا به امروز بیش از ۲ میلیارد دلار بوده است. این کالشکن توسط پلتفرم Larva Labs در ابتدا به عنوان یک پروژه رایگان منتشر شد.


انتهای خبر

0
0