سهامیاب - آموزش بورس
1401/03/16
09:07
#خبرنامه 📣گزیده‌ای از اخبار سیاسی – اقتصادی / بورسی در 24 ساعت اخیر 🔴 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: دوباره با ...

#خبرنامه



📣گزیده‌ای از اخبار سیاسی – اقتصادی / بورسی در ۲۴ ساعت اخیر



🔴 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت:


دوباره با حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه ایران) گفت‌وگو کردم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است؛ اما ما هنوز هم می توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم.



🔴 رژیم صهیونیستی در یک پیشنهاد ضدایرانی جدید به دولت آمریکا از واشنگتن خواسته به جای برجام به سمت توافقی جدید با محدودیت‌های دائمی علیه برنامه هسته‌ای ایران حرکت کند.



🔴 میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین:


نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود این نشست با تنش همراه باشد. علاوه بر تعدادی از جنبه‌های عمومی کار آژانس، شورای حکام موضوعات مربوط به ایران، اوکراین و AUKUS (توافق زیر دریایی هسته‌ای سه جانبه استرالیا، انگلیس و آمریکا) را مورد بحث قرار خواهد داد.



🔴 بلومبرگ به نقل از شرکت ویتول که در زمینه فروش نفت خام فعالیت می‌کند، نوشت قیمت بالای بنزین می‌تواند آمریکا را وادار کند که «چشم خود را بر محموله‌های ایران ببندد» و حتی بدون رسیدن به توافق احیای برجام، فروش نفت ایران در بازارهای جهانی بیشتر شود.



🔴 درحالی که اروپا تحریم‌های نفت و گاز روسیه را بر سر جنگ اوکراین در دستور کار خود دارد، فرانسه مذاکره با طرف اماراتی برای یافتن جایگزین نفت روسیه را در دستور کار خود قرار داده است.



🔴 وزیر انرژی و مواد معدنی عمان: تهران و مسقط مصمم به توسعه میدان نفتی هنگام هستند و دو کشور برای توسعه این میدان توافق کرده اند.



🔵 بانک مرکزی از روز دوشنبه اقدامات جدیدی را برای مهار قیمت دلار استارت خواهد زد.


بنا بر شنیده‌ها با تصویب سران سه قوه، به بانک مرکزی ماموریت داده شده است تا با دخالت در بازار و استفاده از منابع ارزی قیمت دلار در بازار را مهار کند. هدف مورد نظر در اتخاذ این سیاست رساندن دلار به قیمت ۲۹ هزار تومان است.


گفته می‌شود در جلسه سران سه قوه اجازه استفاده نامحدودمنابع ارزی به بانک مرکزی صادر شده است.



🔵 نرخ تورم در ترکیه به بالاترین حد خود یعنی حدود ۷۴ درصد رسیده که بالاترین نرخ در بیش از دو دهه اخیر است.



🔵 در ادامه اجرای مردمی سازی یارانه‌ها، طرح فروش هوشمند نان از فردا در رشت به صورت آزمایشی آغاز می‌شود.



🟢 غضنفری، رییس صندوق توسعه ملی:


هیات امنای صندوق توسعه ملی، خرید سهام یک بانک را تصویب کردند.


صندوق علاقه‌مند است ۵۰ درصد سهام یک بانک را خریداری نماید، اما مطابق با ضوابط بانک مرکزی، صرفا خرید ۳۳ درصد از سهام یک بانک امکانپذیر خواهد بود.



✅ 📊👈سهام یاب

انتهای خبر

0
0