تحلیل برای سود
1401/01/15
22:19
📝گزارش بازار روز دوشنبه 15 فروردین‌ماه 1401 🔴 بازار بورس تهران، امروز هم شروعی سبز و مثبت داشت و با پیشتازی تقاضا در خودرویی‌‎ها و پالایشی‌ها در ...

📝گزارش بازار روز دوشنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱



🔴 بازار بورس تهران، امروز هم شروعی سبز و مثبت داشت و با پیشتازی تقاضا در خودروییها و پالایشی‌ها در ادامه روزهای مثبت سال جدید، آغاز بکار کرد، هر چند که شاخص کل در ادامه شدت تقاضا در برخی از گروه‌ها باعث عقب نشینی شاخص کل شد اما نهایتا شاخص کل بورس تهران با رشدی معادل ۶ هزار و ۸۶۸ واحد در ارتفاع ۱ میلیون و ۴۶۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۵۶۳ واحد رشد در ارتفاع ۳۷۳ هزار و ۲۶۷ واحدی بکار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «فولاد» « شپنا» « شبندر» «شتران» «رمپنا» بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « فملی» « نوری» « شستا» در صدر تاثیرگذاران مثبت در شاخص کل بازار بورس امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۵۶ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۶۹۰ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «کگهر» « ارفع» « ومهان» « شراز» « هرمز» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «زاگرس» «آریا» «غصینو» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «خودرو» «شستا» « خساپا» «شپنا» «شتران» «فولاد» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فرابورس» «آریا» «فزر» «گدنا» «تجلی» «فجهان» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۱۹۲۶۲۸ میلیارد تومان بود که ۸۱۸۵ میلیارد تومان آن (معادل ۴ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۲۳ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۹۹۰ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۳۴۷ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۸۱ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۶۵ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۳ درصد و حقوقی‌ها ۱۷ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۷ درصد و حقوقی‌ها ۱۳ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۲۳.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۲۰.۸ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۸۹۶ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۸۰ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۲۶۱ نماد در محدوده مثبت و ۳۸۸ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۵.۵۲ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۴۶ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات » «فرآورده‌های نفتی» «فلزات اساسی» « محصولات شیمیایی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «شپنا» «خساپا» «فولاد» «شتران» «شبندر» «وبصادر» «شستا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «شستا» «خساپا» «خودرو» « وبصادر» «خپارس» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شپنا» «وبصادر» «تملت» «کگهر» «پارسیان» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «فولاد» «نوری» «خساپا» «شبندر» بیشترین خروج پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «شپنا» « شبندر» «بترانس» ورود پول هوشمند و «خودرو» «فولاد» «شستا» خروج پول هوشمند داشتند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف شد/ واردات دارو تا پایان سال نصف می شود؛


پیرو نامگذاری امسال، اولین جلسه کاری وزیر صمت با مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد و در آن جلسه مکلف شدیم تا شاخص‌های صنعتی شدن تولید دانش بنیان و شاخص‌های دانش بنیان شدن تولیدات صنعتی را به عنوان دو راهبرد اصلی دنبال کنیم.

انتهای خبر

0
0