بورس پرس
1400/12/22
12:31
صندوق سرمایه گذاری جدید با تضمین اصل سرمایه سهامداران راه اندازی می شود

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از طراحی و راه‌اندازی جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری با عنوان صندوق تضمین اصل مبلغ سهامداران خبر داد که اساسنامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علیرضا ناصرپور از طراحی و راه‌اندازی جدیدترین صندوق سرمایه‌گذاری با عنوان صندوق تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری خبر داد و به سنا گفت: حفظ ارزش اصل مبلغ سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران پس از ورود به بازار سرمایه طی سال‌های اخیر است.


وی افزود: سازمان بورس پس از بررسی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد استفاده در دنیا، اقدام به طراحی صندوق سرمایه‌گذاری جدیدی با عنوان صندوق تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری کرد که در دو ساختار متفاوت طراحی شده است. در صندوق تضمین، اصل مبلغ سرمایه‌گذاری توسط ضامن، رکن ضامن به سایر ارکان صندوق اضافه شده و اصل سرمایه را تضمین خواهد کرد.


ناصرپور ساختار دیگر این صندوق را تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری توسط دارندگان واحدهای ممتاز برشمرد و تصریح کرد: صندوق تضمین با الهام از صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی طراحی شده و از ساز و کار تضمین اصل سرمایه درون صندوق برخوردار است. اساسنامه این صندوق در دو ساختار مجزا در هیات مدیره سازمان بورس نهایی شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0