تحلیل کاربردی هلالات
1400/06/31
12:33
#نساجی گروه نساجی، پرتعداد نیست و چندان مورد توجه هم نیست. در این گروه سه نماد را بررسی کرده ایم که #نمرینو #نطرین #نتوس هستند. این شرکت ها در سا...

#نساجی



گروه نساجی، پرتعداد نیست و چندان مورد توجه هم نیست. در این گروه سه نماد را بررسی کرده ایم که #نمرینو #نطرین #نتوس هستند.



این شرکت ها در سال مالی ۹۹ به ۱۴۰میلیارد تومان درآمد رسیدند اما در بهار ۳۵میلیارد تومان درآمد کسب کردند و برای کل سال جاری انتظار تحقق درآمد ۲۳۵میلیارد تومانی وجود دارد. نرخ فروش نخ با شیب تندی رشد کرده و درآمد را تحت تاثیر قرار داده است.



حاشیه این شرکت ها در سال گذشته بین ۲۲ تا ۳۰ درصد بود، در بهار حاشیه سود #نطرین صعودی بوده و به ۳۷درصد رسیده است. دو شرکت دیگر حاشیه سود چندان مناسبی را تجربه نکردند اما بهار سال ۹۹ هم حاشیه سود پایین بوده و در فصول بعدی رشد کرده است.



حالا با این شرایط، سود ناخالص سه شرکت رشد می کند و در #نطرین به مرز ۶۰میلیارد تومان می رسد. در #نمرینو و #نتوس هم بالا می رود اما چیزی حدود ۸ میلیارد تومان سود ناخالص هر کدام این شرکت ها خواهد بود.



هزینه عمومی اداری ۱۰.۵میلیارد تومانی به مرز ۱۴میلیارد تومان خواهد رسید. هزینه مالی ۵.۵میلیارد تومانی هم ۱۲میلیارد تومان تخمین زده می شود که عمده آن متعلق به #نطرین است.



#نمرینو در بهار یک مبلغ با اهمیت به صورت سایر درآمدها داشته که باعث شده EPS بهار رقم بالایی باشد هرچند مانند سال ۹۹ زیان ده نیست اما این سود بهار هم تکرار پذیر نیست.



#نطرین که P.e ttm آن حدود ۳۳-۳۵ واحد در نوسان است به مرز ۱۶-۱۷ واحد می رسد. #نتوس هم فعلا شانسی برای داشتن p.e پایین ندارد.

انتهای خبر

0
0