اقتصاد آنلاین
1400/03/24
15:43
گزارش روزانه صندوق های ETF(۲۴خرداد ۱۴۰۰) / صعود کمتر از ۲درصدی دارا یکم و پالایش

در بورس امروز ۲۰۷میلیارد تومان دارا یکم و ۳۸۸میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۵۷۸میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۳۴میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۸۸میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها معادل ۱۷میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۱۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «اعتماد» را به ارزش ۳۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۵درصد معاملات).


دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام ثروت‌آفرین پارسیان (ثروتم) رشد ۲.۲درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری (نگین) با زیان ۱.۷درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۳.۵درصد) در رابطه با صندوق صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۹۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۸۰۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۱درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۷۸میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۳۴میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۳۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۳۰میلیارد تومان بود.


تحرکات صندوق_ها 1400.03.24
صندوقهای قابل معامله 1400.03.24
انتهای خبر

0
0