اقتصاد آنلاین
1400/04/26
16:53
گزارش روزانه صندوق های ETF ( ۲۶تیر۱۴۰۰) / جهش ارزش معاملات پالایش

در بورس امروز ۱۱۰میلیارد تومان دارا یکم و ۴۷۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۵۸۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۶۰میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید


اقتصاد آنلاینهانا پاکمند ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۴۷۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقوقی‌ها معادل ۵۲میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (۱۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقیقی نیز بخشی از مالکیت صندوق نگین سامان (کارین) را به ارزش حدود ۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۴درصد معاملات).


دارندگان صندوق پالایشی یکم (پالایش) رشد ۶درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری با زیان سه درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۳.۸درصد) در رابطه با صندوق پالایشی یکم (پالایش) در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۸۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۷درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۹۱۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۰.۴درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۸۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی ۱۶۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۷۰۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۱۳۵میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

Image 3
Image 4
انتهای خبر

0
0