آتی کالا
1401/05/22
20:16
🔹 با توجه به اینکه صندوق طلای سرخ نوویرا ( نهال ) در حال حاضر به عنوان اولین_صندوق_چند_کالایی کشور مشغول به فعالیت می‌باشد، رفع موانع مالیاتی اشاره...

🔹 با توجه به اینکه صندوق طلای سرخ نوویرا ( نهال ) در حال حاضر به عنوان اولین_صندوق_چند_کالایی کشور مشغول به فعالیت می‌باشد، رفع موانع مالیاتی اشاره شده، زمینه راه‌اندازی معاملات ثانویه گواهی‌های سپرده کالایی را ایجاد خواهد کرد که این موضوع می‌تواند موجبات گسترش محصولات قابل‌سرمایه‌گذاری را برای صندوق نهال فراهم نماید.



🔹 با توجه به اینکه محصولات کالایی قابل معامله در بورس کالا، طیف وسیعی از محصولات صنعتی مختلف از جمله سیمان، فلزات اساسی، سنگ آهن را در بر می‌گیرد و با توجه به صحبت‌های مسئولین بورس کالا، محصولات جدید از جمله فرآورده‌های پتروشیمی و نفتی نیز در راه هستند، امکان سرمایه‌گذاری در این کالاها در کنار محصولات کشاورزی نظیر زعفران، برای صندوق نهال فراهم خواهد شد.



این مسئله به جذابیت‌های این صندوق خواهد افزود و می‌تواند زمینه ایجاد تنوع و گسترش کالاهای قابل سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک را برای سرمایه‌گذاران صندوق فراهم کند. خصوصا در شرایط تورمی که کشور ما سالهاست با آن مواجه است، این صندوق با توجه به تغییرات جدید ایجاد شده، می‌تواند مورد توجه فعالان بازار سرمایه کشور قرار گیرد.



@atikalapublic

انتهای خبر

0
0