ایبنا
1400/11/19
14:03
شاخص کل بورس تقویت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۷۰۱ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۳۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۰۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۵۳ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۶۳۴ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۶۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۲۵ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۱۲۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۶۶ واحد افزایش به رقم ۹۸۰ هزار و ۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۴۳۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی ومعادن، فارس، وبملت، خودرو و کچاد با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و کالا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۹ هزار و ۸۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا(ذغال‌سنگ نگین ط‌بس ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولکار، وساخت، وبملت و کساوه بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان) با ۴.۷۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دپارس، غالبر، سیلام و ولصنم قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0