بورس پرس
1400/10/27
12:10
ارزیابی مثبت از روند مذاکرات و آخرین وضعیت همکاری ۲۵ ساله ایران و چین

سخنگوی وزارت خارجه با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات وین ، درباره آخرین وضعیت تفاهم‌نامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین توضیح داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سعید خطیب زاده در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین اعلام کرد: بخشی از پرانتزها پاکسازی شده و توافقاتی در خصوص ایده ها انجام شده و در حال تبدیل شدن به کلمات است.


اخطار ایران به آمریکا درباره طرح B


آنچه باقی مانده ، موضوعات کلیدی هستند که تصمیمات خاص سیاسی به ویژه از طرف آمریکایی را می‌طلبد تا اقدامات در حوزه رفع تحریم‌ها و سایر موارد باقی مانده را اعلام کند.


به آمریکا توصیه می شود، تمام تلاش را به کار ببرد که طرح A به نتیجه برسد. چرا که طرح B برای هیچ کشوری جذابیت ندارد.


اگر فعلا برجام زنده مانده به دلیل پایبندی ایران است نه آمریکا ! نظام بین الملل درباره اقدامات کاخ سفید دچار فراموشی نشده است.


تا زمانی که در رفتار آمریکا تغییری حاصل نشود ، توافق پایدار محقق نخواهد شد.


ایجاد نقشه راه بین ایران و چین


منطق تفاهم‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین ، ایجاد نقشه راه دو جانبه و ارتقاء روابط تهران و پکن است که نیازمند اجرایی شدن بندهای مختلف آن در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و قضایی بوده که طی ۵ ماه گذشته به طور ویژه در دولت و وزارتخانه‌های مختلف در این خصوص کار شده است.


از اینجا به بعد، تفاهم نامه باید وارد مرحله اجرایی شود. لذا این اتفاق افتاد و دو طرف بعد از چند ساعت مذاکره تفصیلی در چین ، تفاهم کردند به صورت مشترک اعلام شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0