بورس۲۴
1400/10/22
13:47
موفقیت های سغدیر ادامه دارد

محمدرضا سلیمیان گفت: مجموعه هلدینگ سیمان غدیر موفق شده بالاترین راندمان تولید را با نصاب ۹۰ درصدی در بین هلدینگ های سیمانی کشور به ثبت برساند. دستیابی به این سطح از تولید در شرکت های زیر مجموعه هلدینگ، نشان دهنده برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح خطوط تولید برای رسیدن به بهترین عملکرد است...

موفقیت‌ های سغدیر ادامه دارد

بورس۲۴ : مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در تاریخ ۲۶ دی ماه، عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۰ را بی نظیر خواند و راندمان ۹۰ درصدی تولید در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها خبر داد.


محمدرضا سلیمیان گفت: مجموعه هلدینگ سیمان غدیر موفق شده بالاترین راندمان تولید را با نصاب ۹۰ درصدی در بین هلدینگ های سیمانی کشور به ثبت برساند. دستیابی به این سطح از تولید در شرکت های زیرمجموعه هلدینگ، نشان دهنده برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح خطوط تولید برای رسیدن به بهترین عملکرد است.


مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر افزود: مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ سیمان غدیر در سال مالی جاری ۷۱۴۰ هزار تن کلینکر تولید کرده که علی‌رغم از دست دادن ۴۰۰ هزار تن تولید به علت قطعی برنامه‌ریزی نشده برق، رشد ۳ درصدی را به ثبت رسانده است.


سلیمیان این گونه ادامه داد: در هلدینگ سیمان غدیر تمهیداتی اندیشیده شد تا با برنامه‌ریزی دقیق و ذخیره استراتژیک سوخت و کلینکر بتوانیم از توقف تولید و عرضه سیمان جلوگیری کنیم و بتوانیم با چالش‌های جران پایدار انرژی و مشکلات ناشی از قطعی گاز و برق صنایع مقابله کنیم. در حال حاضر میزان ذخیره استراتژیک کلینکر در مجموعه هلدینگ به میزان مطلوبی رسیده است که توان عرضه سیمان در شرایط قطعی سوخت تا ۷۵ روز را فراهم می‌کند.


مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر افزود: هلدینگ سیمان غدیر با تمرکز بر حوزه صادرات، توانسته میزان ۳۵ درصد از کل محصول تولیدی را در مقاصد صادراتی خود به فروش برساند که رتبه اول را در بین هلدینگ های سیمانی کشور را برای این مجموعه به ارمغان آورده است. همچنین با رسیدن به نصاب ۲.۵ میلیون تن صادرات در شرکت های زیرمجموعه، این هلدینگ موفق شده ارزآوری بیش از ۵۰ میلیون دلاری برای صنعت کشور داشته باشد.


سلیمیان ادامه داد: در حالی مقاصد صادراتی مجموعه هلدینگ سیمان غدیر به ۲۳ کشور افزایش‌یافته است که تا پیش از سال ۹۷، صادرات به ۱۶ کشور انجام می‌شد و توسعه مقاصد صادراتی و بازارهای جدید از اولویت‌های جدی ما در حوزه صادرات است و در شرایطی که صادرات سیمان کشور با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است ولی در هلدینگ سیمان غدیر رشد ۷ درصدی همراه را شاهد هستیم.


وی افزود: هلدینگ سیمان غدیر درحالی‌که ۱۰.۵ درصد از تولید سیمان کشور را در اختیار دارد ولی ۱۷.۵ درصد از صادرات سیمان کشور را انجام می‌دهد که موید جایگاه ویژه هلدینگ سیمان غدیر در زمینه صادرات است.


او گفت: در سال مالی اخیر درآمد عملیاتی با رشد ۹۲ درصدی به ۳۴ هزار میلیارد ریال رسیده که با توجه به کنترل هزینه‌های بهای تمام‌شده، موفق شدیم در شرکت‌های زیرمجموعه به حاشیه سود عملیاتی ۳۶ درصدی دست پیدا کنیم و در این حوزه نیز رتبه اول را در بین شرکت‌های سیمانی کشور به دست آوریم که نشان از عملکرد بی‌نظیر مجموعه با وجود همه چالش‌ها و مشکلات و ثمره زحمات و تلاش‌های صادقانه کارکنان و مدیران شرکت بوده است.


مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر ادامه داد: هلدینگ سیمان غدیر در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و دستاوردهای بسیاری بوده است که به ارتقای شاخص‌های فروش و مالی منجر گردیده و در رتبه‌بندی شرکت‌های برتر IMI۱۰۰ ، با ارتقای ۱۲ رتبه‌ای از رتبه ۱۶۲ در جایگاه ۱۵۰ شرکت‌های برتر قرار گرفت.


وی با اشاره به برنامه دولت در حوزه مسکن و ساختمان ادامه داد: هلدینگ سیمان غدیر با تولید بیش از ۷ میلیون تن سیمان در سال، آمادگی کاملی برای تامین سیمان موردنیاز ساخت نیم میلیون واحد مسکن در سال به‌منظور حمایت از دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را دارد.


سلیمیان بیان داشت: در حال حاضر و با تثبیت وضعیت تولید، صادرات، شاخص‌های مالی و جایگاه هلدینگ سیمان غدیر در صنعت سیمان کشور و با توجه به عرضه هلدینگ در بازار سرمایه، امکان تکمیل زنجیره ارزش و نیز توسعه افقی در صنعت سیمان و افزایش سهم بازار برای مجموعه هلدینگ فراهم‌شده است که مطالعات و برنامه‌ریزی در این راستا در دستور کار قرار دارد.


گفتنی است، هلدینگ سیمان غدیر با دارا بودن ۶ شرکت سیمانی برتر در صنعت سیمان شامل سیمان سپاهان، سیمان شرق، سیمان کردستان، سیمان دشتستان، سیمان سفید شرق و سیمان مند دشتی در نواحی مختلف کشور و دسترسی به مبادی صادراتی، ۲ آذر ماه سال جاری با نماد سغدیر در فرابورس عرضه اولیه شد و امسال اولین مجمع عمومی خود با حضور سهامدران حقیقی را پیش رو دارد.

انتهای خبر

0
0