بورس پرس
1401/06/28
09:17
مواضع قبل از حضور در نیویورک رئیسی درباره مذاکرات، آمریکا و تبادل زندانیان

رئیس جمهور قبل از سفر صبح امروز به نیویورک و مجمع سالانه سازمان ملل، درباره مذاکرات ، آمریکا ، تبادل زندانیان اعلام موضع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ابراهیم رئیسی که صبح امروز عازم نیویورک و حضور در مجمع سالانه سازمان ملل شد، پیش از ترک تهران در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا، گفت: ملت ایران ایستادگی و مقاومت داشته و حضور در این سفر به عنوان صدا و نماینده آن‌ها بودن است.


البته اگر تحریم و تهدید ملت ایران را متوقف می‌کرد، حضور در سازمان ملل عزتمندانه نمی‌شد اما حضور در این سفر عزتمندانه و با افتخار است. قدرت مسئولان ناشی از قدرت مردم است و قدرت مردم جسارت و جرات می دهد تا حرف ملت را بدون لکنت زبان بیان کرده و از حق ملت دفاع شود.


این سفر فرصتی برای بیان دیدگاه ها و تبیین مواضع ایران ، بیان ظلم های صورت گرفته به ملت ایران بوده و محل تبیین ظلم ها و بی عدالتی ها است و می تواند یکی از جلوه های جهاد تبیین باشد.


آمریکایی پیمان شکنی کرده و وقتی وفاداری به تعهدنباشد، توافق بی معنی است. ایران به دلیل تجربه قبلی نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند اما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه و به شرط وجود تضمین جدی است. هدف استفاده از انرژی هسته‌ای درمان، کشاورزی، نفت و گاز بوده و بارها اعلام شده بمب اتمی در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.


دولت جدید آمریکا ادعا می‌کند که با دولت قبلی تفاوت دارد و بارها پیام هایی داده اما هیچ تغییری در واقعیت نیست.


تعدادی از اتباع ایرانی در آمریکا زندانی هستند که موضوعی مستقیم و انسان دوستانه بوده و می ‌تواند جدا از مذاکرات هسته ‌ای ، گفت و گو کرد.


هیچ برنامه ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی ها نیست. اگر فرصت باشد با ایرانیان مقیم آمریکا و برخی چهره ها دیدار می‌شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0