اقتصاد آنلاین
1402/02/13
18:46
📌شکست دوباره‌ی ارزش معاملات در بورس تهران همراه با افزایش فشار فروش در سهام بزرگ 🔹بورس تهران امروز یک روز منفی را پشت سر گذراند و شاخص کل بورس اور...

📌شکست دوباره‌ی ارزش معاملات در بورس تهران همراه با افزایش فشار فروش در سهام بزرگ


🔹بورس تهران امروز یک روز منفی را پشت سر گذراند و شاخص کل بورس اوراق بهادار بعد از ۴ کندل سبز یک کندل قرمز ثبت کرد تا نشان دهنده‌ی افزایش فشار فروش در ساعات پایانی معاملات باشد.



🔹بازار سهام امروز با فشار فروش در صنایع بزرگتر و مخصوصا گروه های دلاری همراه شد و بعضی از سهام گروه فلزات اساسی مثل ذوب آهن اصفهان حتی تا محدوده های صف فروش نیز معامله شدند.



🔹افزایش فشار فروش در این گروه‌ها ناشی از کاهش نرخ دلار در بازار آزاد از ۵۵۵۰۰ به ۵۴۰۰۰ می باشد و در صورت ادامه دار بودن کاهش نرخ دلار امکان اصلاح بیشتر در این گروه‌‌ها خارج از تصور نیست.



🔹امروز باری دیگر رکورد ارزش معاملات در بورس تهران از ابتدای ۱۴۰۱ شکسته شد و ارزش معاملات با رشدی چشمگیر به ۲۳۷۰۰ میلیارد تومان رسید.



🔹به نظر در روزهای آتی روند دو متغیر ورود پول حقیقی و ارزش معاملات کاملا می‌تواند جریان آتی بازار را تحت تاثیر قرار دهد و به نظر ارزش معاملات زیر ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان زنگ خطر در بازارسهام را برای اصلاح کوتاه مدت به صدا در بیاورد.



👈 برای مطالعه مشروح گزارش کلیک کنید




انتهای خبر

0
0