آکادمی هلاکوئی
1399/10/23
13:33
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۳ دی)

پس از سقوط شدیدی که قیمت BTC را…

پس از سقوط شدیدی که قیمت BTC را به حدود ۳۰۰۰۰ دلار رساند، این ارز رمزنگاری شده اندکی از ضررهای خود را بازیابی کرده و سطح ۳۶۰۰۰ دلار را پس گرفت. بیشتر کوین های جایگزین نیز از کف قیمت های ثبت شده دیروز بازگشته اند و ارزش بازار رمزنگاری باز به سطح ۱ تریلیون دلار رسید.


بازگشت بیت کوین به بالای ۳۶ هزار دلار


پس از اینکه ده روز نخست سال بسیار پر بار طی شد، BTC بدترین اصلاح قیمت خود از اواسط مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) را تجربه کرد.


پیش از آنکه خرس ها ارز رمزنگاری شده اول بازار را به پایین بکشانند، در بالاترین سطح قیمت یعنی ۴۲۰۰۰ دلار قرار داشت. در نهایت، بیت کوین در جلسه معاملاتی دیروز تقریبا ۱۲۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و در سطوحی پایین تر از ۳۰۰۰۰ دلار قرار گرفت.


با این وجود، گاوها در این مرحله با در دست گرفتن کنترل بازار، اجازه سقوط بیشتر را ندادند. به این ترتیب، BTC در ساعات بعدی دوباره سطوحی از ارزش خود را باز پش گرفت.


در زمان نوشتن این مطلب، این ارز رمزپایه تقریبا نیمی از ارزش از دست رفته خود را بازیابی کرده و با قیمتی بالاتر از ۳۶۵۰۰ دلار ترید می شود.


از منظر تکنیکال، BTC برای از سرگیری روند صعودی خود مجبور است بر خطوط مقاومت بعدی در ۳۷۱۵۰ ، ۳۸۰۰۰ و ۳۹۰۰۰ دلار غلبه کند. از سوی دیگر، سطوح حمایتی ۳۴۰۰۰ ، ۳۲۵۰۰ ، ۳۰۷۰۰ و ۳۰۰۰۰ دلار می توانند در صورت شکست قیمت کمک کننده باشند.


چارت بیتکوین 2 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (23 دی)

آلتکوین ها نفسی تازه می کنند


بیشتر کوین های جایگزین در مقایسه با بیت کوین حتی ارزش بیشتری از دست دادند. با این حال، آنها نیز روند بهبود خود را همچون بیت کوین آغاز کرده اند.


اتریوم به زیر ۱۰۰۰ دلار رسید، اما در مقیاس ۲۴ ساعته حدود ۷ درصد جهش کرده و در حال حاضر با قیمت ۱۱۴۵ دلار معامله می شود.


Bitcoin Cash (۴٪) ، Binance Coin (۲.۴٪) ، Chainlink (۷٪) و Litecoin (۵٪) نیز به رنگ سبز هستند.


از طرفی، ریپل، پولکادات، کاردانو و استلار بین ۱۰ ارز برتر بازار، بهترین عملکرد را داشته اند. ریپل (XRP) با ۱۳ درصد افزایش به بالای ۰.۳۰ دلار رسیده است، DOT با ۱۱٪ جهش به ۸.۵،ADA با ۱۵ درصد افزایش به ۰.۳۱ و XLM نیز از دیروز با ۲۵٪ افزایش به ۰.۳۱ رسیده اند.


در تایم فریم ۲۴ ساعته، آلتکوین های دارای ارزش بازار کمتر جهش بیشتری نشان داده اند. Nano و Horizen با ۴۵ درصد رشد مواجه شده اند. IOST (۲۹٪), Avalanche (۲۸٪), Blockstack (۲۵٪), NXM (۲۴٪), Quant (۱۹٪), Synthetix (۱۷٪), Compound (۱۷٪), Maker (۱۴٪) و Theta (۱۴٪) نیز ازجمله ارزهای هستند که امروز رشد دو رقمی قیمت را تجربه می کنند.


در مجموع، سرمایه تجمعی بازار از دیروز ۱۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته و دوباره به مرز یک تریلیون دلار نزدیک شده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0