تحلیل برای سود
1400/06/21
17:39
📝گزارش بازار یکشنبه 21 شهریور ماه ۱۴۰۰ 🔴 شاخص کل بازار سرمایه، امروز یکشنبه شهریور ۱۴۰۰ ، 40 هزار و 466 واحد افت داشت و در ارتفاع ۱ میلیون و 4...

📝گزارش بازار یکشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۰



🔴 شاخص کل بازار سرمایه، امروز یکشنبه شهریور ۱۴۰۰ ، ۴۰ هزار و ۴۶۶ واحد افت داشت و در ارتفاع ۱ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۹۴ واحد آرام گرفت.



🔴 شاخص کل هم‌وزن نیز همانند شاخص کل افت را تجربه کرد و با ۱۳ هزار و ۲۸۵ واحد در ارتفاع ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحد آرام گرفت.



🔴 نمادهای «کگل» «فملی» «فولاد» «شستا» «شپنا» «کچاد» «ومعادن» «وامید» و «شتران» بیشترین نقش را در افت شاخص برعهده داشتند و در مقابل نمادهای «کالا» «فایرا» «اپال» «دارو» «آپ» «فسپا» و «کیمیاتک» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل بودند.



🔴 شاخص فرابورس هم با ۴۱۰ واحد افت، در ارتفاع ۲۲ هزار و ۴۰۰ واحدی آرام گرفت.



🔴 نمادهای «آریا» «زاگرس» «کگهر» «هرمز» «شگویا» «دی» «ارفع» «ذوب» «شاوان» «شراز» و «وسپهر» از تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بازار امروز بودند و در مقابل نمادهای «فرابورس» «فجهان» «بپاس» «توریل» و «مارون» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «شستا» «سپید» «شپنا» «فولاد» و «برکت» «خساپا» و «خودرو» نمادهای پرتراکنش بازار بورس و نمادهای «مدیریت» «فرابورس» «وهامون» «لطیف» «ذوب» و «آریا» نمادهای پرتراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش معاملات خرد سهام ( شامل سهام، حق تقدم و صندوقهای سهامی ) ۶ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان تومان بود که نسبت به روز قبل ۳۳ درصد افت داشت.



🔴 در بازار امروز تراز پول حقیقی در سهام ( شامل سهام، حق تقدم و صندوقهای سهامی ) مثبت ۱۷۸۴ میلیارد تومان و در درآمدثابتها ( اوراق بدهی + صندوقهای درآمد ثابت و مختلط ) منفی ۴۹ میلیارد تومان بود.



🔴 سرانه خرید و فروش حقیقی‌ها : در بازار امروز به طور میانگین هر کد حقیقی ۱۶ میلیون تومان خرید و ۱۷ میلیون تومان فروش داشت.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « فلزات اساسی» «فرآورده های نفتی » «محصولات شیمیایی» « خودرو و ساخت قطعات » « سرمایه‌گذاری ها » و « بانکها و موسسات » اختصاص داشت.



🔴در بین شرکتهای بازار بیشترین ارزش معاملات بازار به نمادهای «شپنا» «شستا» «شبندر» «برکت» و «فرابورس» اختصاص داشت.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «محصولات کاغذی » « پیمانکاری صنعتی» « صندوق سرمایه گذاری قابل معامله » و بیشترین خروج پول حقیقی در گروه‌های « فرآورده های نفتی » «فلزات اساسی» « محصولات شیمیایی» « سیمان آهک و گچ » و « شرکتهای چند رشته ای » به ثبت رسید.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «مدیریت» « فایرا » «ولقمان » «وسنا» «چکاوهح» «دارو » و «فسرب» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و نمادهای «شپنا» «فولاد» «شتران» «آریان» «وغدیر» «شستا» و «وغدیر» بیشترین ورود پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴در نمادهای «مدیریت» « کالا» «وسنا» شاهد ورود و در نمادهای «آریان» «وبرق» « خوساز» شاهد خروج پول هوشمند بودیم.




📢 برخی اخبار منتشر شده:




🔵 گروسی: ادامه مذاکرات را در وین انجام می‌دهیم؛


برای من این بازدید بسیار مهم است چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند. از اسلامی و مهمان‌نوازی و گفت‌وگوی مثبت و عمیق با او تشکر می‌کنم. ما باید درباره مسائل با هم مذاکره و تبادل‌نظر داشته باشیم. درباره مسائل فنی صحبت شد.



🔵درآمد ۳.۷ میلیارد دلاری از خط اتیلن غرب؛


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به افزایش تعداد مجتمع‌های متصل به خط اتیلن غرب به ۲۱ مجتمع در افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: ظرفیت تزریق به اتیلن غرب به ۳.۵ میلیون تن و ارزش فروش محصولات با توجه به تنوعی که از مسیر اتیلن ایجاد می‌شود به سالانه ۳.۷ میلیارد دلار می‌رسد.



🔵 وزیر صمت: بدون برخورد پلیسی و تعزیراتی بازار سیمان در بورس کالا متعادل شد


سیدرضا فاطمی امین گفت: بدون برخورد پلیسی و تعزیراتی و با اصلاح ساختارها و عرضه کل سیمان در بورس کالا، خود بازار به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان در هر پاکت سیمان رسید.



🔵 خبر نخست وزیر عراق درباره لغو ویزا بین ایران و عراق؛


امروز روابط ما کشورها در حد دو همسایه نیست بلکه ارتباط عمیق دو کشور، دوملت و دو دولت با یکدیگر است. معتقدیم این روابط می تواند با نقش آفرینی های منطقه ای و بین المللی توسعه پیدا کند. لغو روادید خبری خوبی بود که از سوی آقای الکاظمی در نشست امروز گفته شد.



🔵 حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور ۳ سال کاهش یافت.

انتهای خبر

0
0