سنا
1400/04/04
11:07
کمپ‌فایر؛ محبوب‌ترین پلتفرم تامین مالی جمعی در ژاپن

یک راهب منزوی بودایی که سال‌ها را در اتاق خواب خود گذرانده بود، پس از ۲۰ سال از پلتفرم تامین مالی جمعی خود به ارزش بیش از یک میلیارد دلار رونمایی کرد: کمپ فایر؛ یک پلتفرم تامین مالی جمعی محبوب و بزرگترین کسب‌وکار استارت‌آپی در ژاپن است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه و به نقل از بلومبرگ، کازوما اییری، ۴۲ ساله، یکی از تعداد بی‌شمار مدیران ارشد اجرایی است که اکنون ثروت خود را در صحنه استارت‌آپ فناوری به دست آورده است. کمپ فایر، سومین شرکتی است که توسط این راهب بودایی تاسیس شد و از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۱، بیش از ۵۰ هزار پروژه را تامین مالی کرده است.


این یک موفقیت چشمگیر برای مردی است که سال‌های بسیاری را به عنوان یک نوجوان با مشکلات اضطراب اجتماعی سپری کرده است و در اتاق خواب خود، رمزنویسی را فرا گرفت.


به گفته اییری در یک از مصاحبه‌های خود، «من توسط اینترنت نجات یافتم و توانستم از طریق آن صدای خودم را بشنوم.»


اییری نخستین شرکت خود را در سال ۲۰۰۱ زمانی که تنها ۲۲ سال داشت، تاسیس کرد که سرورهای اینترنتی را به افراد اجاره می داد.


او همچنین به راه اندازی Base Inc ، اپراتور پلت‌فرم تجارت الکترونیکی که توسط یکی از کارآموزان سابق وی تاسیس شد، کمک کرده است. این پلتفرم پیش از شیوع ویروس کرونا آغاز به کار کرد و سهام آن از آن زمان بیش از ۵۰۰ درصد رشد کرده است.


شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا، نیاز به سایت هایی همچون کمپ فایر Campfire را افزایش داد؛ زیرا کافه‌ها، رستوران‌ها و مشاغل کوچک که با رکود در مشتریان خود مواجه شدند، از این روش به عنوان راهی برای تامین درآمد استفاده می کنند.


کمپ فایر یک پلتفرم تامین مالی جمعی است که بستر سرمایه‌گذاری جمعی را فراهم می‌آورد و به افراد و مشاغل کمک می کند تا سرمایه لازم برای پروژه‌های خود را به صورت آنلاین به دست آورند. این پلتفرم تامین مالی جمعی، افزون بر هزینه‌ها، به تدریج موانع را برطرف کرد تا افراد بیشتری بتوانند در تامین مالی جمعی مشارکت کنند.


موفقیت اییری در کارآفرینی و کسب‌وکارهای استارت‌آپی، به این معناست که او روزهای فقر و انزوا را پشت سر گذاشته است. این کارآفرین موفق می‌گوید: فقیر شدن، میل او را برای کمک به دیگران که نیاز مالی دارند شکل داد.


اییری در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفت و در نوجوانی مدرسه را ترک کرد. او به اتاق خواب خود پناه آورد و به همان چیزی تبدیل شد که در ژاپن " hikikomori " نامیده می شود: جوانی که از جامعه دوری می کند.


او دیپلم دبیرستان را غیرحضوری دریافت کرد و موفق نشد در رشته مورد علاقه خود، هنر، ادامه تحصیل دهد. اییری در چندین شرکت مشغول به فعالیت شد، اما خیلی زود متوجه شد زندگی کارمندی برای او مناسب نیست. او یا کار خود را ترک می‌کرد یا اخراج می‌شد و سرانجام تصمیم گرفت کار خود را شروع کند: کاری که نیازی به تعامل با دیگران نداشت.


اییری می‌گوید: «به ذهنم رسید که می توانم با استفاده از اینترنت کاری انجام دهم و همه چیز از آنجا شروع شد.»


به گفته کازوما اییری، همه در شرایط مختلف به دنیا می‌آیند؛ خواه پول داشته باشند یا نه، خواه شخصی را داشته باشند که از آنها حمایت کند یا نه و این باعث تفاوت در میان انسان‌ها می‌شود. اما همه از فن‌آوری دموکراتیک‌سازی اینترنت برخورداریم که می‌توانیم از آن برای حل مسایل خود بهره ببریم.



* ترجمه و تنظیم: محبوبه حاجی زاده




انتهای خبر

0
0