دنیای اقتصاد
1399/12/14
13:01
دیپلماسی فشرده قطر برای احیای برجام ❇️ شیخ‌نشین قطر سیاست خارجی فعالی را در قبال توافق هسته‌ای در پیش گرفته است. پس از سفر وزیرخارجه قطر به ایران،...

دیپلماسی فشرده قطر برای احیای برجام



❇️ شیخ‌نشین قطر سیاست خارجی فعالی را در قبال توافق هسته‌ای در پیش گرفته است. پس از سفر وزیرخارجه قطر به ایران، «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» تماس‌هایی را با مقامات آمریکا، اروپا و دبیر کل سازمان ملل با موضوع ایران گرفته. به نحوی که موسسه میدل‌ایست در تحلیلی قطر را جایگزین عمان برای میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن دانسته است.



❇️ وزیرخارجه قطر شامگاه سه‌شنبه در تماسی تلفنی با وزیرخارجه آمریکا گفت‌وگو کرد. اخیرا وزیرخارجه قطر با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز درباره مسائل منطقه‌ای به‌ویژه ایران و افغانستان نیز گفت‌وگویی داشته است.



❇️ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی همچنین روز ۲۱ بهمن با رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده بود. همکاری‌های دوجانبه و اهداف مشترک از محورهای این مکالمه بوده است.



❇️ وزیرخارجه قطر همچنین اوایل بهمن ماه با اشاره به احتمال گفت‌وگوی ایران و آمریکا گفته بود که زمان آن رسیده تا کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت‌وگو با ایران را آغاز کنند...



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/x۶۱۰۷۷



انتهای خبر

0
0