بلومبرگ فارسی
1400/03/26
11:41
🔴 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۷۴ دلار و ۶۸ سنت رسید در حالی که کاهش حجم ذخایر نفتی و ترمیم تقاضا سبب تشویق سرمایه گذاران برای حضور در با...

🔴 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۷۴ دلار و ۶۸ سنت رسید




در حالی که کاهش حجم ذخایر نفتی و ترمیم تقاضا سبب تشویق سرمایه گذاران برای حضور در بازار نفت شده، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش داشت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۷۴ دلار و ۶۸ سنت رسید. دیروز نیز نفت برنت ۱.۶ درصد افزایش یافته بود. نفت خام آمریکا هم که دیروز ۱.۷ درصد جهش را شاهد بود، امروز با ۶۶ سنت معادل ۰.۹ درصد رشد به ۷۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.



ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت:



«همه پیش بینی ها حکایت از رشد قیمت ها دارند. به دلیل ترمیم اقتصادی در آمریکا، اروپا و آسیا که احتمالا سبب بازگشت تقاضا به سطح قبل از کرونا در نیمه دوم سال آینده خواهد شد، چشم انداز رشد تقاضا بسیار بالاست.»



مدیران شرکت های بزرگ تجارت نفت روز سه شنبه گفتند انتظار دارند قیمت نفت در بالای ۷۰ دلار باقی بماند و سطح تقاضا در نیمه دوم ۲۰۲۲ به قبل از بحران کرونا برگردد.



به گفته راسل هاردی، رئیس شرکت ویتول، حتی بازگشت صادرات ایران در صورت بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها نیز نمی تواند روند افزایشی بازار نفت را تغییر دهد.



انتهای خبر

0
0