سنا
1400/04/27
16:24
"سیمانی‌ها" با اقبال حقیقی ها گروه سبزپوش بازار ماندند

در جریان معاملات امروز، سیمانی ها همچنان با ورود پول حقیقی ها از معدود گروه هایی بوده اند که از شروع معاملات و برخلاف کلیت بازار سبزرنگ بودند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بازار امروز یکشنبه، ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ در حالی کار خود را شروع کرد که با برتری عرضه ها نسبت به تقاضا همراه بود و اکثر صنایع معاملاتی با گرایشی منفی را تجربه کردند. شاخص کل در انتهای بازار با افت ۸ هزار و ۳۲۶ واحدی به ارتفاع یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۴ واحدی رسید که در این بین نمادهای فولاد، نوری، کگل و فارس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای میدکو، تاپیکو و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. ارزش معاملات خرد امروز حدود ۶۴۰۰ میلیارد تومان بود که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان خروج اشخاص حقیقی از بازار بوده است.


پالایشی ها که با خبر تعدیل سودآوری، روز کاری قبل را پرتقاضا اما پرعرضه به پایان برده بودند در روز کاری جاری در محدوده های منفی داد و ستد شدند که البته نماد شاوان در روز جاری نیز همچنان مورد اقبال بازار بود. نماد تاثیرگذار شبندر امروز در مجمع حدود ۳۸۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد که بیش از حد تصور فعالان بازار بوده است. به نظر بازگشایی بسیار خوبی در انتظار این نماد با اهمیت بازار باشد. احتمالا بازگشایی شبندر موجب تحریک تقاضا در وضعیت گروه می‌شود البته شکل بازگشایی و قیمت مچ شدن آن نیز بسیار حائز اهمیت است .


گروه فلزات اساسی یکدست قرمزپوش شروع و به کار خود پایان دادند که در این بین نمادهای کویر، فسرب و میدکو تنها نمادهای سبز گروه بودند و نمادهای فملی و فولاد هم همچنان خریداران خاص خود را در منفی ها دارند. به نظر می رسد با توجه به روند گزارش های ماهانه این گروه در فصل بهار، نگرانی بابت نوسانات مقطعی این گروه وجود ندارد .


در گروه بانکی نیز لیدرهای گروه شامل بانک ملت، تجارت و صادرات در انتهای بازار به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بسته شدند. این گروه نیز همسو با کلیت بازار روز منفی را سپری کردند. بانک دی به مانند چند روز گذشته پرتقاضا ظاهر شد و بعد از معاملات ۳.۳ میلیارد سهمی نهایتا با صف خرید بسته شد .


پترویی ها اما وضعیت کلی بهتری نسبت به جو عمومی بازار داشته اند و برخی نمادها در محدوده های مثبت و برخی نیز ار عرضه های بیشتری برخوردار بودند. شبصیر در این گروه با اقبال بازار همراه بود و به صف خرید رسید. وپترو و شکربن هم سبز بودند. نماد خراسان هم پس از انتشار گزارش سه ماهه بسیار خوب با صف خرید همراه شد. شوینده ها به مانند روز کاری گذشته پرتقاضا بودند و اکثر در مثبت های حداکثری دادو ستد شدند. نماد تاپیکو هم با اخباری مبنی بر انتشار تعدیل مثبت شرکت ستاره خلیج فارس با افزایش تقاضا در اواسط بازار به صف خرید رسید. نماد شستا هم به واسطه این خبر با قدرت خریداران به صف خرید خوبی رسید. به نظر می رسد تقاضا در روز کاری بعد و با وجود غیبت برخی بزرگان تقویت شود و نمادهای سبز بیشتری را در بازار شاهد باشیم.


امروز دارویی ها نیز در اواسط بازار و به لیدری نماد برکت به محدوده های مثبت رسیدند و روز خوبی را برای سهامداران خود رقم زدند. تیپیکو، دلقما، دشیمی و کاسپین از تقاضای بیشتری نسبت به همگروهی ها برخوردار بودند که کاملا نمایان است.


سیمانی ها همچنان با ورود پول حقیقی ها همراه هستند و از معدود گروه هایی بوده اند که از شروع معاملات و برخلاف کلیت بازار سبزرنگ بودند. گروه های کوچک این روزها از اقبال بهتری نسبت به شاخص سازها برخوردارند و به نظر می رسد تا مخابره گزارش‌های سه ماهه (که احتمالا اکثر بزرگان بازار گزارش‌های خوبی را منتشر خواهند کرد) این روند نوسانی حفظ شود و نقدینگی در گروه های مختلف در چرخش باشد .


خودرویی ها یکدست قرمزپوش بودند که البته برخی نمادهای قطعه سازی مورد اقبال بودند، قندی ها بر مدار منفی، معدنی ها متعادل با گرایشاتی جزیی منفی و غذایی ها هم یکدست افت قیمتی را در بازار امروز تجربه کردند .


*تحلیل‌گر: مهرزاد جهانی


انتهای خبر

0
0