ایبنا
1400/03/03
13:55
ریزش شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۱۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحدی معادل ۱.۱۰ درصد به یک میلیون و ۹۵ هزار و ۷۲۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه سوم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۱۶۲ واحدی معادل ۱.۱۰ درصد به رقم ۲۸۴ هزار و ۲۵۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۹۹۹ واحدی معادل ۱.۲۹ درصد، عدد ۳۸۳ هزار و ۲۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۲۳۲ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۰۳۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۵۹۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۷۹۹ واحد کاهش به رقم ۷۹۳ هزار و ۳۸۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۲۸۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، پارسان، وبصادر، رمپنا، خساپا و فارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، وغدیر و کچاد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۳ هزار و ۷۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۲۸ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سخزر(سیمان خزر) با ۵.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، سمازن، ساراب، دابور و وتوسم بود. همچنین نماد معاملاتی خفنر(فنرسازی‌خاور) با ۵۴.۱۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دکوثر، سبهان، ساروم، وبملت، سبجنو و سفانو قرار گرفتند.


انتهای خبر

0
0