بورس پرس
1399/11/12
13:49
معاملات مشکوک زیرمجموعه سایپا، سهم ورشکسته، دو شرکت دارویی + ۱۱ نماد

در روز رشد ۳۸۳۹ واحدی شاخص، زیرمجموعه سایپا، سهم ورشکسته، دو شرکت دارویی به همراه ۱۱ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل و مثبت آغاز به کار کرد به طوری که با گذشت یک ساعت از آغاز معاملات با رشد بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه شد اما باتوجه به نزدیک شدن به خط مقاومت ۱.۲۵ میلیونی در نهایت، نماگر بازار با رشد ۳۸۳۹ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۵۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۱۴.۲ و ۳.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، بانک تجارت و ایران خودرو با داد و ستد بیش از ۱.۷، ۱.۴ و ۱.۱ میلیارد سهم و پالایشگاه اصفهان به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو ۷۰۹ و ۵۶۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۴ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سرمایه گذاری ارس صبا حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۲.۸ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۸.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سایپا شیشه، قند نقش جهان، داروسازی اسوه، لوله تجهیزات سدید (شرکت ورشکسته حاضر در تابلو قرمز بازار پایه)، بیمه آسیا، شیرین دارو، سیمان فارس و خوزستان، توسعه بین المللی پدیده شاندیز، پاکشو، مبین وان کیش، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، کف، سرمایه گذاری آتیه دماوند و سیمان کارون مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور زیرمجموعه فولاد مبارکه، دو شرکت صنایع ماشین های اداری ایران و ایران تراسفو به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0