کانال عرضه اولیه
1399/06/04
10:03
♦️👈 اطلاعیه خصوصی سازی ... 🔴🔵⚫️👈 پذیره نویسی از فردا چهارشنبه و به مدت دو هفته انجام می گیرد. 🔷👈 در اجرای جزء (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودج...

♦️👈 اطلاعیه خصوصی سازی ...



🔴🔵⚫️👈 پذیره نویسی از فردا چهارشنبه و به مدت دو هفته انجام می گیرد.



🔷👈 در اجرای جزء (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و مصوبات هیات محترم وزیران در این زمینه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده­های نفتی ایران با پذیره نویسی واحد‌های سرمایه­ گذاری، بخشی از سهام خود در شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران را از طریق سازمان خصوصی سازی (به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران) واگذار می‌کند.



🔷👈 پذیره نویسی واحد‌های سرمایه­ گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) "پالایشی یکم"، فرصت بی­ نظیری برای ورود آحاد جامعه به سرمایه­ گذاری در سهام شرکت­های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد، امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه، انتفاع از رشد این بازار و برخورداری عموم مردم از تخفیف قابل اعطا به سهام، قصد واگذاری آن را دارد.



🔷👈 سقف سرمایه­ گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنجاه میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان­پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.



🔷👈 پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره ­نویسی توسط سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار خواهد شد.



🔷👈 حداکثر تعداد واحد‌های سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی، پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری است.



🔷👈 پذیره‌نویسی به صورت همزمان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کد ملی امکان پذیر است.


🔷👈 پنج درصد (۵٪) از مبلغ جمع آوری شده در دوره پذیره نویسی به بازارگردانی واحد‌های سرمایه­ گذاری در همان صندوق تخصیص خواهد یافت و جزء دارایی­‌های صندوق محاسبه می ­شود.



🔷👈 پذیره نویسی واحد‌های سرمایه­ گذاری موضوع این دستورالعمل صرفا شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی­توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.



🔷👈 شروع پذیره نویسی از بامداد روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ادامه خواهد یافت.



🔷👈 پذیره نویسی واحد‌های این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفا از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی صورت می­گیرد. اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب برای خرید واحد‌ها اقدام کنند. هر شخص می­تواند صرفا یکی از این دو روش را انتخاب کند.



🔷👈 اکیدا توصیه می‌‌شود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان عزیز جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها پرهیز نموده و پذیره ‌نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانکها انجام دهند.



🔷👈 متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانک‌های منتخب می‌‌‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌های مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره نویسی واحد‌های سرمایه گذاری مزبور اقدام کنند. چنانچه متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه نماید، بانک‌ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند.



👈

انتهای خبر

0
0