بورس پرس
1399/12/24
00:00
اثر انتقال آب خلیج فارس به اصفهان بر تامین آب پایدار صنایع بویژه "فولاد"

مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به اقدامات درباره کاهش مصرف آب گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان می تواند در تامین آب پایدار صنایع به ویژه فولاد مبارکه موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، امیر طباطبائیان با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی گفت: خشکسالی های دهه‌های اخیر در فلات مرکزی و محدودیت منابع آبی و بارگذاری‌های موجود بر حوضه زاینده رود به همراه افزایش جمعیت مشکلات عدیده ای برای این حوضه آبریز حاصل کرده است.


وی افزود: اخیرا با حضور شهرداری ها، صنایع و برخی دستگاه ها کنسرسیوم طرح انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان تشکیل شده که شرکت فولاد مبارکه هم به عنوان مهمترین شرکت صنعتی سهامدار این طرح است که منجر به تامین آب پایدار صنایع می شود و با شیرین سازی و انتقال آب به بخش های مرکزی ایران می توان به نیاز آبی صنایع پاسخ داد. البته طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان هزینه های هنگفتی دارد که بر ارزش واقعی کالای آب صحه می گذارد.


این فعال حوزه سیالات درخصوص چشم انداز و برنامه استراتژی شرکت توضیح داد: فولاد مبارکه در راستای شهروند-شرکتی همواره کوشیده تا با ایفای مسئولیت اجتماعی به توسعه استان و کشور یاری برساند. سال ۹۳ برداشت فولاد مبارکه از زاینده رود به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده بود اما با تدابیر اندیشیده شده در سال های اخیر مصرف به کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب در سال کاهش یافته است.


طباطبائیان تصریح کرد: در سال های اخیر ۳۵ درصد از مصرف آب برداشتی فولاد مبارکه از حوضه زاینده رود کاهش یافته و با انتقال آب از خلیج فارس برداشت آب های سطحی توسط این شرکت هم روند نزولی می گیرد. فولاد مبارکه در پروژه های آبی استان اصفهان اقدامات مهمی انجام داده که می توان به تامین مالی تونل و سد کوهرنگ۳ و تامین ورق های مورد نیاز طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد.


وی به سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه در انتقال پساب شهری و تصفیه پساب صنعتی هم اشاره و عنوان کرد: انتظار می رود در بخش کشاورزی هم که ۹۰ درصد آب استان را در برمی گیرد با سرمایه گذاری لازم در توسعه کشت های گلخانه ای و اصلاح الگوی کشت کوشید تا بتوان وضعیت ناپایدار حوضه زاینده رود را ساماندهی کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام





انتهای خبر

0
0