بورس۲۴
1399/12/02
11:41
مهمترین تحرکات حقیقی ها در هفته پایانی بهمن ماه/ تداوم فشار عرضه در ابتدای هفته نخست اسفند

در هفته پایانی بهمن ماه و طی ۵ روز معاملاتی در مجموع حدود ۶۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد در بازار سرمایه انجام شد که بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را سهامداران خرد انجام دادند. میانگین ارزش معاملات خرد به ۸ هزا رو ۶۶۷ میلیارد تومان رسید که در قیاس با هفته سوم بهمن ماه ۹ درصد کاهش داشت.

بورس۲۴ : در هفته پایانی بهمن ماه و طی ۵ روز معاملاتی در مجموع حدود ۶۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد در بازار سرمایه انجام شد که بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را سهامداران خرد انجام دادند. میانگین ارزش معاملات خرد به ۸ هزا رو ۶۶۷ میلیارد تومان رسید که در قیاس با هفته سوم بهمن ماه ۹ درصد کاهش داشت.


طی روزهای شنبه تا چهارشنبه یعنی ۲۵ بهمن ماه تا ۲۸ بهمن ماه برآیند ورود و خروج پول خرد به بازار سرمایه منفی اما به صندوق های با درآمد ثابت مثبت بود. البته در مقایسه با هفته گذشته از شدت هر یک از آن ها کاسته شده بود.


در هفته ای که گذشت حقیقی ها حدود ۱،۳۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج کردند که نسبت به هفته سوم بهمن ماه ۳۶ درصد کمتر بود. از سوی دیگر آن ها حدود ۴۷ میلیارد تومان نقدینگی جدید به صندوق های با درآمد ثابت تزریق کردند که این مبلغ نسبت به هفته گذشته با افت قابل توجه ۹۱ درصدی مواجه شد.


بازدهی شاخص کل ۲ درصد بود و از ارتفاع ۱ میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی رسید اما شاخص هموزن با نزدیک شدن به قله ۴۳۹ هزار پایی به بازدهی ۴ درصدی دست یافت.


به طور کلی بازار سرمایه در ابتدای هفته پایانی بهمن ماه شروع قدرتمندتری داشت اما هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک تر شد فشار عرضه ها بیشتر و ارزش معاملات کمتر شد.


تمایل به فروش در ابتدای هفته نخست اسفند ماه نیز همچنان ادامه یافته، به طوری که امروز شنبه دوم اسفند ماه عمده سهم ها در ابتدا معاملات خود را به صورت متعادل آغاز کردند اما رفته رفته تمایل به فروش بیشتر شد و هم اکنون در حالی که بیش از یک ساعت از ابتدای بازار سپری شده ابسیاری از سهم ها در دامنه حداکثر منفی خود معامله می شوند و نمادهای بااهمیتی از گروه های مهمی همچون بانکی، فلزی، شیمیایی صف های فروش را به یدک می کشند.


در حال حاضر ارزش صفوف فروش تقریبا ۵،۵ برابر صفوف خرید است و به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.


تقریبا در یک ساعت ابتدایی بازار امروز حقیقی ها حدود ۳۸۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کرده اند. عمده ترین سهم هایی که تا کنون شاهد خروج پول حقیقی و بیشترین ورود پول حقوقی بوده به ترتیب شستا، شبندر، شپنا، وتجارت، وسپهر، شپنا، تاپیکو، وغدیر، فارس و فولاژ هستند.


اما کدام سهم ها تا اکنون مورد توجه حقیقی ها قرار داشتند؟ از ابتدای بازار تا کنون حقیقی ها تا توانستند فملی، وپارس، پارسیان، وهنر، وسین، ولپارس، سفار، سغرب، غپاک و وشهر را از حقوقی ها خریداری کردند.





انتهای خبر

0
0