بااقتصاد
1400/07/09
10:29
تشکیل کانون سبدگردانان محور اصلی آخرین نشست هم‌اندیشی در سازمان بورس

تشکیل کانون سبدگردانان در نشست هم اندیشی شرکت‌های سبدگردان در سازمان بورس و اوراق هبادار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، مدیر عامل سبدگردان «داریوش» موضوع آخرین نشست هم اندیشی شرکت های سبدگردان را تشکیل کانون یا یک نهاد صنفی پیگیری کننده مسایل سبدگردان‌ها عنوان کرد و افزود: مدتی است با توجه به سیاست‌های سازمان بورس و اوراق بهادار و برنامه توسعه اعلامی از سوی رییس این سازمان، دکتر دهقان دهنوی، تعداد سبدگردان‌ها افزایش پیدا کرده است. بنابر قانون اگر در یک رسته مالی ۱۰ نهاد فعالیت و حضور داشته باشند، آن رسته می‌تواند «کانون» تشکیل دهد و تقاضای خود را در این رابطه برای بررسی های لازم به سازمان بورس تحویل دهد.


همایون دارابی تصریح کرد: در این نشست و با حضور حدود ۳۰ سبدگردان، مباحث مطرح شده، پیرامون دو پرسش بررسی شد؛ نخست این که آیا نیاز سبدگردان ها به ایجاد این کانون، ضروری است و دوم این که آیا در چارچوب کانون‌های فعلی امکان پیگیری مسایل و مشکلات سبدگردان‌ها وجود دارد؟


او یادآور شد: طبق قانون، صندوق‌های بازارگردان سبدگردان‌ها، عضو کانون کارگزاران و بقیه صندوق‌ها و خود سبدگردان‌ها عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری هستند.


دارابی بیان کرد: با این حال، دسته‌ای از سبدگردان‌ها همچنان معتقد به تشکیل کانون سبدگردان‌ها هستند و دسته‌ای دیگر، با توجه به هزینه تشکیل این کانون و در نظر گرفتن این موضوع که تعدد کانون ها به کاهش قدرت آنها و پراکندگی صنعت مالی منجر می شود با ایجاد آن موافق نیستند. گروه دوم همچنین از تداوم حضور سبدگردان ها در کانون نهادها و گرفتن کرسی هیات مدیره کانون نهادها و تقویت میز سبدگردان ها در کانون نهادها حمایت کردند.


مدیر عامل سبدگردان «داریوش» افزود: با توجه به اینکه اکنون ۱۵ سبدگردان جدید در انتظار مجوز سبدگردان هستند، به طور قطع نظرات آنها هم دارای اهمیت است.


دارابی اظهار کرد: در انتهای این نشست، جمع‌بندی در خصوص لزوم یا عدم لزوم تشکیل یک کانون مستقل مطرح شد، اما با توجه به این که بیشتر سبدگردان‌ها در این جلسه حضور نداشتند و مباحث نیز به پایان نرسید، ادامه بررسی‌ها در این خصوص به جلسه بعدی نشست منتقل شد.


منبع: سنا


انتهای خبر

0
0