کارگزاری آبان
1399/08/26
15:56
#گزارش_روزانه_بازار بازار امروز در دقایقی ابتدایی با اقبال به گروه خودروساز و پالایشگاه و تک نمادهای مثل فاذر، فملی و بترانس آغاز بکار کرد. در سای...

#گزارش_روزانه_بازار


بازار امروز در دقایقی ابتدایی با اقبال به گروه خودروساز و پالایشگاه و تک نمادهای مثل فاذر، فملی و بترانس آغاز بکار کرد. در سایر نمادها بزرگ و تاثیرگذار برتری عرضه بر تقاضا مشهود بود. اما این روند پایدار نبود و رفته رفته با تقویت تقاضا شاهد بهبود شرایط در سایر نمادها هم بودیم بطوریکه فولادیها و پتروشیمی ها کم کم وارد دامنه مثبت شدند. در گروه بانکی وبملت و وبصادر وسینا از منفی کامل به سمت مثبت حرکت کردند و صف خرید تشکیل دادند. هلدینگ ها و سرمایه گذاریها هم امروز از رشد بازار بی نصیب نبودند. وغدیر پارسان وصندوق وخارزم از جمله نمادهایی بودند که تا صف خرید پیش رفتند. در گروه سیمان عموم نماده ها همچنان درگیر صف فروشند و معدود سهمهایی که پتانسیل بهتری در فروش و سودآوری دارند مثبت معامله میشدند. سفارس سصفها سصوفی سدور و سهگمت نمادهای مثبت و پرتقاضای گروه سیمان بودند. در پایان معاملات امروز شاخص کل با ۱۶ هزار واحد افزایش به کار خود پایان داد. ارزش معاملات بورس و فرابورس به ۱۲,۹۰۰ میلیارد تومان رسید که اگرچه نسبت به روز گذشته کاهش داشته ولی رقم قابل قبولی بود و افزایش قابل توجهی نسبت به میانگین یک ماه گذشته دارد.



با بازگشایی بازارهای جهانی شاهد جهش مس به اعداد بالاتر از ۷,۱۰۰ دلار و لمس سقفهای قیمتی ۳ سال اخیر بودیم و همین امر موجب تشکیل تقاضای قوی برای فملی در همان دقایق ابتدایی بازار شد. فملی ۱۰ آذر برای تصویب افزایش سرمایه جذاب ۹۷ درصدی از سود انباشته به مجمع خواهد رفت. از مجلس خبر میرسد که کلیات طرح عرضه خودرو در بورس در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسیده است. در خصوص جزییات این طرح اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما کلیات طرح بر این اساس است که خودروهایی که در بورس کالا عرضه نشوند جرم‌انگاری شده و به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود. همچنین رقابت در بورس قیمتها را واقعی کرده و اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار را نخواهیم داشت. با توجه به تاثیر پذیری بالای بازار سهام از معاملات گروه خودرو هر اتفاق مثبتی که در این گروه رخ دهد تاثیر غیرمستقیم بر سایر گروه های و جو کلی بازار خواهد داشت.




انتهای خبر

0
0