بورس۲۴
1402/03/17
15:19
دورخیز به پرداخت ملت برای تحول بزرگ / روزشمار سهامداران “پرداخت”

افزایش سرمایه به پرداخت در کنار کسب موفقیت های قابل توجه با وجود افزایش ۱۸۰ درصدی سود سهام پرداختنی این شرکت حکایت از موفقیتهای قابل توجهی دارد که ماراتن ۱۴۰۲ را برای سهامداران آن جذاب می کند.

دورخیز به پرداخت ملت برای تحول بزرگ / روزشمار سهامداران “پرداخت”

بورس۲۴ : افزایش سرمایه به پرداخت در کنار کسب موفقیت های قابل توجه با وجود افزایش ۱۸۰ درصدی سود سهام پرداختنی این شرکت حکایت از موفقیتهای قابل توجهی دارد که ماراتن ۱۴۰۲ را برای سهامداران آن جذاب می کند.


افزایش سرمایه ۱۶۶ درصدی برترین شرکت پرداخت الکترونیک کشور یعنی به پرداخت ملت در نهایت به ثمر نشست و سرمایه این شرکت از ۳ هزار میلیارد ریال به ۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. این افزایش سرمایه که از محل سود انباشته به منظور بهبود موقعیت رقابتی شرکت در صنعت و افزایش سود آوری و همچنین توسعه بخش های تولیدی و ایجاد فرصت های جدید شغلی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده بود جایگاه به پرداخت ملت را نسبت به قبل بهبود بخشید و فاصله این شرکت را با سایر رقبا افزایش داد.


بررسی گزارشات مالی به پرداخت نشان می دهد که علیرغم افزایش سرمایه در این شرکت وضعیت شاخص های مالی آن مطلوب است به طوریکه درآمدهای عملیاتی این شرکت طی ۹ ماه از پایلن خرداد ۱۴۰۱ تا پایان اسفند سال قبل بیش از ۹ هزار و ۸۸ میلیارد ریال ثبت شده که با توجه به اینکه سود سهام پرداختنی به پرداخت ملت در پایان اسفند سال قبل با ۱۸۰ درصد رشد به ۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال رسیده این مقدار سود عملیاتی قابل توجه می نماید.


سود عملیاتی این شرکت نیز در پایان دوره مالی منتهی به پایان اسفند به یک هزار و ۵۶ میلیارد ریال تکیه زد تا شاهد اتفاق خوبی در اردوگاه به پرداخت ملت باشیم.


هرچند که به پرداخت ملت به دلیل افزایش سرمایه از محل سود انباشته شاهد کاهش در برخی ردیفهای گزارشات مالی بود اما در عین حال جمع دارایی های این شرکت رو به افزایش نشان می دهد اگر بنا باشد روی اعداد و ارقام در خصوص میزان درآمد و سوذ صحبت کنیم باید به استناد گزارشات ماهیانه به این نکته اشاره کرد که تا پیش از افزایش سرمایه این شرکت میزان درآمدهای شناسایی شده آن تا پایان آذرماه سال قبل ۲۶ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال بود که در یک مقایسه نقطه به نقطه مشخص می شود که این میران در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۴ هزار میلیارد ریال افزایش گزارش می کند.


به نظر می رسد به پرداخت ملت برای دستیابی به یک تحول بزرگ ذورخیز قابل توجهی برداشته که خوانش صورتهای مالی آن بر این ادعا صحه می گذارد.

انتهای خبر

0
0