اقتصاد نیوز
1400/06/02
15:07
🔴 اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره ابهامات فرود هواپیماهای «کام ایر» ▫️محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادعای مربوط به هواپیمای ربوده شد...

🔴 اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره ابهامات فرود هواپیماهای «کام ایر»



▫️محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادعای مربوط به هواپیمای ربوده شده اوکراینی را تکذیب و جزییاتی از ۲ پرواز شرکت هواپیمایی «کام ایر» (متعلق به افغانستان) را منتشر کرد.



سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:



▫️یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی مذکور در ۲۷ مرداد به رجیستر YAKMJ در ساعت ۲۱ از مشهد به مقصد کی یف پرواز کرده اما به علت عدم مجوز پرواز و عبور از فضای ترکیه مجبور شد در ساعت ۲۳ به منظور سوخت گیری در فرودگاه ارومیه فرود آید.



▫️هواپیمای مذکور چهار ساعت بعد در ساعت سه و ۳۰ دقیقه در ۲۸ مرداد به سمت فرودگاه تاشکند (ازبکستان) پرواز و در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه فرود می‌آید.



▫️همچنین هواپیمای دوم شرکت هواپیمای کام ایر با رجیستر YAKML به شماره RQ۵۰۱ روز گذشته (تاریخ یکم شهریور) در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح از فرودگاه کابل پرواز و به منظور سوخت‌گیری در ساعت ۱۳ و هفت دقیقه در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از آن در ساعت ۱۷ و ۵۶ دقیقه به سمت فرودگاه کی‌یف پرواز و در ساعت ۲۱ و ۹ دقیقه در فرودگاه کی‌یف به زمین می‌نشیند.



▫️به گزارش ایرنا، برخی رسانه‌های خارجی به نقل از معاون وزیر امورخارجه اوکراین مدعی شده بودند که یک هواپیمای اوکراینی ربوده شده و به ایران منتقل شده است اما اولگ نیکولنکو سخنگوی وزارت امورخارجه اوکراین امروز خبر ربوده شدن هواپیمای این کشور در افغانستان را تکذیب کرد./ایرنا



@EghtesadNews_com

انتهای خبر

0
0