همفکران
1400/07/26
09:01
تغییر سهام سهامداران عمده/ غلبه خرید بر فروش در بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز گذشته شرکت سهامی بیمه ایران یک‌میلیون از سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرد، شرکت بارقه امید ایرانیان مجددا ۳۰ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کرد اما شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۶ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند.


صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۵ میلیون از سهام بانک ملت و صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۱۹ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرد همچنین صندوق بازار گردانی پست‌بانک ایران ۲ میلیون از سهام پست‌بانک ایران و صندوق بازار گردانی سپهر بازار سرمایه ۲۵ میلیون از سهام بانک صادرات را خریداری کردند. در بانک تجارت نیز صندوق سرمایه‌گذاری بازیگردانی تجارت ۲ میلیون از سهام این بانک را خریداری کرد. صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی بانک سینا ۲ میلیون و شرکت سهامی بیمه ایران ۶ میلیون از سهام بانک سینا را خریداری کردند، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی گروه دی ۲۷ میلیون از سهام بانک دی و صندوق سرمایه‌گذاری بازیگردانی گروه گردشگری ایران ۶ میلیون از سهام بانک گردشگری را خریداری کردند اما در بانک سرمایه شرکت تامین مسکن فرهنگیان ۳ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند.


در فولادی‌ها، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان یک‌میلیون و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس یک‌میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کردند همچنین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر ۴۷ میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را و شرکت صبا میهن ۲ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کردند.


در دارویی‌ها نیز شرکت گروه دارویی سبحان ۶ میلیون از سهام ایران دارو و ۶ میلیون از سهام داروسازی سبحان انکولوژی را بفروش رساند اما شخص حقیقی در اقدامی ۴ میلیون از سهام داروسازی سبحان انکولوژی را خریداری کرد.


موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران یک‌میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد در شرکت کیسون شخص حقیقی اقدام به خرید ۳ میلیون از سهام این شرکت کرد.



انتهای خبر

0
0