فارس نیوز
1400/04/02
13:09
رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار از ۹هزار میلیارد تومان فراتر رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۲۶ هزار و ۹۴ واحد روبرو شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته با وجود عرضه اولیه صنایع کاغذی لطیف رو به رشد بوده، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۶ هزار و ۹۴ واحد به رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۱۵ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۳۶۸۶ واحد به رقم ۳۷۶ هزار و ۸۷۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۸۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز معامله گران در بورس بیش از ۱۰.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۶۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۷۸۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی ۲.۲ درصد رشد کردند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۹۹ صدم درصد ارتقا یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۷ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۲.۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۵ درصد افزایش یافت.




نقشه معاملات امروز بورس تهران


امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس ایران، گل گهر، پتروشیمی خلیج فارس، چادرملو، شستا و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشتری اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.


نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل سایپا، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، غذایی کوروش، ملی مس ایران و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بودند.


در فرابورس ایران امروز شاخص کل ۱۸ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۶۱۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۶۷ هزار میلیارد تومان رسید.



وضع امروز پالایش یکم


امروز معامله گران بورس بیش از ۱.۷ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۱۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۵۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کرد.


امروز نمادهای سنگ آهن گهر زمین، آریا ساسول، ذوب آهن، پتروشیمی تندگویان، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، صبا تامین، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند.


امروز عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت صنایع کاغذی لطیف انجام شد و مسئولان بورس قول دادند که نسبت به ورود شرکت‌های جدید به بورس و عمق بخشی به بازار با سهام جدید اقدام کنند.



روند یکساله شاخص بورس تهران


سرمایه‌گذاری در بورس چون همراه ریسک و نوسان است، باید از محل پس‌انداز و با مشاوره، مطالعه و تحقیق انجام شود.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0