اقتصاد آنلاین
1400/01/18
12:58
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (۱۸فروردین)/ بیشترین خروج پول حقیقی به نام فملی رقم خورد

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فملی بود.

اقتصاد آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۵۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۲درصد یعنی ۶۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۰درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی» و «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «میدکو»، «دشیری» و «پترولح» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری ملی صنایع مس ایران حدود ۳۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی هلدینگ صنایع معدنی خاومیانه با برتری حدود ۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۴۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی18.01.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع18.01.1400
انتهای خبر

0
0