بورس۲۴
1401/05/07
11:37
گزارش آماری بازار آتی در هفته نخست مرداد؛ ۴۶ هزار قرارداد آتی دست به دست شد/ افزایش حجم و ارزش معاملات آتی بورس کالا

در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۷ مرداد بیش از ۴۶ هزار قرارداد به ارزش ۲۵۷ میلیارد تومان دست به دست شد که نسبت به هفته پایانی تیر افزایش ۴۹ درصدی در حجم و ۲۹ درصدی در ارزش داشت. هفته گذشته زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را بدست آوردند.

گزارش آماری بازار آتی در هفته نخست مرداد؛ ۴۶ هزار قرارداد آتی دست به دست شد/ افزایش حجم و ارزش معاملات آتی بورس کالا

بورس۲۴ : در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۷ مرداد بیش از ۴۶ هزار قرارداد به ارزش ۲۵۷ میلیارد تومان دست به دست شد که نسبت به هفته پایانی تیر افزایش ۴۹ درصدی در حجم و ۲۹ درصدی در ارزش داشت. هفته گذشته زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را بدست آوردند.


در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره به ۲۵۶ میلیارد و ۹۹۱ میلیون تومان برای دست به دست شدن ۴۶ هزار و ۶۷۴ قرارداد رسید.


در جریان معاملات هفته قبل انعقاد ۴۲ هزار و ۵۰ قرارداد آتی زعفران ارزش بیش از ۲۰۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه با سهم ۶۴ درصدی در حجم و ۶۲ درصدی در ارزش قراردادها نسبت به هفته قبل تر در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه نخست معاملات هفتگی را به دست آورد.


در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۳ هزار و ۹۶۴ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ۴۷ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.


صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ۳۰ درصد و ارزش معاملات ۳۲ درصد بود.


معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.


در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۶۶۰ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

انتهای خبر

0
0