بورس۲۴
1399/11/11
11:47
تحرکات بااهمیت حقیقی ها در هفته اول بهمن ۹۹

بورس ۲۴ : در هفته نخست بهمن ماه بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد در بازار انجام شد که بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را حقیقی ها انجام دادند. بدین ترتیب میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد در هفته ابتدایی بهمن ماه به ۱۲ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی را نسبت به هفته پایانی دی ماه نشان داد. در هفته ای که گذشت سهامداران خرد بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و در مقابل حدود یک هزار میلیارد تومان از سرمایه های خود را وارد صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت کردند.

بورس۲۴ : در هفته نخست بهمن ماه بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد در بازار انجام شد که بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را حقیقی ها انجام دادند. بدین ترتیب میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد در هفته ابتدایی بهمن ماه به ۱۲ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی را نسبت به هفته پایانی دی ماه نشان داد.


در هفته ای که گذشت سهامداران خرد بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و در مقابل حدود یک هزار میلیارد تومان از سرمایه های خود را وارد صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت کردند.


طی یک هفته اخیر شاخص کل از ارتفاع ۱ میلیون و ۱۸۳ هزار واحد به ارتفاع ۱ میلیون و ۲۰۷ هزار واحد تنزل یافت. شاخص هموزن نیز از محدوده ۴۳۳ هزار واحد به ۴۲۴ هزار واحد رسید و برآیند هر دوی این شاخص ها منفی ۲ درصد شد.


در ۵ روز معاملاتی گذشته بیشترین افت قیمت را سهم هایی مانند اکالا، وتوصا، کوثر، ثباغ، کرمان، خشرق، ختراک، خموتور، کاما، قاسم، آسیا، لبوتان و غشصفا متحمل شدند که بازدهی آن از بیش از منفی ۱۵ درصد بود. ر این میان اکالا بالاترین افت قیمت را متحمل شد و بیش از ۴۴ درصد از ارزش سهام آن کاسته شد.


اما به رغم جو عمومی منفی بازار در هفته ای که گذشت، شرایط برای برخی از نمادها اینچنین نبود. صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله پالایش و دارا یکم به ترتیب با حدود ۴۸ درصد و ۲۸ درصد بیشترین بازدهی را عاید سهامداران خود کردند. پس از آن ها، سدبیر، دکپسول، زماهان، فرآور، شپنا، ثالوند، شبریز، قچار، شتران، خفولا، فسازان، تابا، چخزر، واعتبار، حبندر و شاراک بیشترین بازدهی را داشتند. بازدهی این سهم ها بین ۱۷ درصد تا ۲۴ درصد بود.


اما با رسیدن شاخص به یکی از سطوح حمایتی بااهمیت خود در محدوده ۱،۲ میلیون واحد وضعیت بازار تغییر کرد. با آغاز هفته دوم بهمن ماه شاهد بهبود تقاضا در بازار هستیم. در حالی که تقریبا نیمی از زمان معاملاتی نخستین روز از هفته جاری را پشت سر گذاشته ایم ارزش معاملات خرد به حدود ۶ هزار میلیارد تومان رسیده و در نیمه نخست بازار شاهد ورود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی های بازار بودیم. کلیه شاخص ها نیز سبزپوش هستند. شاخص کل نیز بیش از ۳۲ هزار واحد افزایش یافته و تا محدوده ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار واحد ارتقا یافته است. شاخص هموزن با صعود بیش از ۵ هزار پله ای به بالای ۴۳۰ هزار واحد رسیده و شاخص فرابورس که حدود ۲۷۰ واحد ارتقا یافته یکبار دیگر خود را به کانال ۱۸ هزار واحدی ارتقا داده است.


بیشترین خرید حقیقی ها شبندر، فولاد، شپنا، ذوب، فملی، پترول، وبملت، واحیا، خودرو، شگویا، شستا، سخاش، شکبیر، وبصادر و شبریز بود. عمده ترین فروش حقیقی ها در نمادهای بپاس، گشان، ولصنم، کساوه و ودی صورت گرفته است.









انتهای خبر

0
0