آکادمی هلاکوئی
1401/05/10
19:16
بررسی مقررات دبی: کدام شرکت های رمزارزی اخیرا تاییدیه گرفتند؟

دبی با ایجاد یک رگولاتور جدید برای تثبیت…

دبی با ایجاد یک رگولاتور جدید برای تثبیت موقعیت امارات متحده عربی در فضای رمزارزی، خود را به عنوان یکی از شهرهای دوست دار رمزارزها معرفی کرده است. پس از این حرکت، صرافی‌های رمزارزی شروع به هجوم به این منطقه کردند و تاییدیه این رگولاتور تازه تاسیس را برای فعالیت در دبی تضمین کردند.


در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، مقامات دبی قانون جدیدی در مورد دارایی‌های رمزارزی تصویب و یک نهاد تنظیم کننده جدید به نام مرجع تنظیم دارایی‌های مجازی دبی (VARA) ایجاد کردند. این رگولاتور وظیفه سازماندهی صدور و معامله دارایی‌ها و توکن‌های مجازی، دادن مجوز به ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی، تضمین حفاظت از داده‌های شخصی، سازماندهی عملیات پلتفرم‌های دارایی‌های مجازی و جلوگیری از دستکاری قیمت‌ها را بر عهده دارد.


VARA دارای اختیارات نظارتی در مناطق آزاد و توسعه ویژه امارات است. با این حال، قدرت مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) را ندارد. در مصاحبه قبلی با Cointelegraph، کوکیلا آلاغ (Kokila Alagh)، موسس یک شرکت حقوقی مستقر در امارات توضیح داد که DIFC توسط تنظیم کننده مستقل خود، اداره خدمات مالی دبی، اداره می‌شود.


با ارائه وضوح نظارتی زیاد و قصد تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در آینده ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها از این فرصت استفاده کردند و به این منطقه رفتند و تاییدیه‌های موقت VARA را تضمین کردند. تنها در ماه ژوئیه (تیر)، بسیاری از صرافی‌ها مجوزهایی را برای گسترش دامنه دسترسی خود در این منطقه دریافت کردند.


OKX پیشنهادات خود را پس از تضمین مجوز موقت تمدید می‌کند


در ۱۴ جولای (۲۳ تیر)، صرافی OKX زمانی که مجوز موقت تحت نظارت VARA را به دست آورد، فعالیت خود را در دبی بیشتر کرد. به گفته تیم OKX، این مجوز به این صرافی اجازه می‌دهد تا خدمات و محصولات خود را در این منطقه گسترش دهد. این بدان معناست که می‌تواند خدمات بیشتری را برای سرمایه‌گذاران خاص و ارائه‌دهندگان خدمات مالی در دبی ارائه دهد.


Huobi مجوز موقت MVP را تضمین می‌کند


صرافی کریپتویی Huobi Global با دریافت مجوز حداقل محصول ماندگار (MVP) تحت نظارت VARA وارد این قطار شد. در اطلاعیه‌ای که در ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) برای Cointelegraph ارسال شد، Huobi اشاره کرد که Huobi Investment FZE، یک نهاد مستقر در امارات تحت نظارت Huobi، مجاز است محصولات و خدمات خود را تحت پارامترهای تخصصی VARA ارائه دهد. در پی این امر، این صرافی در نظر دارد ستادی را در این منطقه راه‌اندازی کند.


Komainu پس از تضمین تاییدیه VARA، حضانت رمزارزی را فراهم می‌کند


Komainu، شرکتی که با موسسات برای به دست آوردن دسترسی به کریپتو کار می‌کند، اعلام کرد که مجوز فعالیت در این منطقه را در ۲۷ ژوئیه (۵ مرداد) دریافت کرده است. با این مجوز فعالیت، Komainu می‌تواند خدمات نگهداری خود را برای دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین به شرکت های داخل این منطقه گسترش دهد.


شرکت تابعه FTX مجوز فعالیت دریافت می‌کند


FTX FZE، یکی از شرکت های تابعه صرافی کریپتویی FTX، مجوز عملیاتی خود را از VARA در ۲۹ ژوئیه (۷ مرداد) دریافت کرد. این شرکت تاییدیه خود را تحت مجوز حداقل محصول ماندگار (MVP) تضمین کرد و به این صرافی اجازه داد تا به طور کامل در این منطقه فعالیت کند. همچنین می‌تواند رمزارزها، مشتقات و خدمات معاملاتی را با مجوز به موسسات واجد شرایط ارائه دهد. پیش از این، FTX مجوز صرافی دارایی‌های مجازی (VAX) را تحت نظارت VARA تضمین کرده بود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0