بورس پرس
1400/07/18
13:50
معاملات مشکوک دو پالایشی،شرکتSME، دو زیرمجموعه"وبصادر،خودرو" +۱۰نماد

در روز افت ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحدی شاخص، حضور دو پالایشگاه فرابورسی، شرکت SME، دو زیرمجموعه بانک صادرات و ایران خودرو به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با افت قیمت ها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۴۵۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۴.۴ و ۱۸.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، پالایشگاه بندرعباس، گروه بهمن، ایران خودرو به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با داد و ستد ۵۶۵، ۲۶۹، ۲۵۴، ۲۰۲ و ۱۷۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۸ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، گز سکه شرکت حاضر در تابلو SME فرابورس با افت ۲۳ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲.۴ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های روز دارو ، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی ، قند شیروان؛ قوچان و بجنورد ، پالایشگاه شیراز، سیمان بجنورد، عطرین نخ قم، نفت پاسارگاد، بیمه تعاون ، فروسیلیس ایران، فرآورده های سیمان شرق ، چرخشگر (زیرمجموعه ایران خودرو)، کشت و دامداری فکا ، سرمایه گذاری معیار صنعت پارس و پالایشگاه لاوان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو پالایشگاه فرابورسی، شرکت SME ، دو زیرمجموعه بانک صادرات و ایران خودرو به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0