ایبنا
1401/01/29
13:37
استقبال بورسی‌ها از افزایش دامنه نوسان/ شاخص از ۱.۵ میلیون واحد گذشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۶۵۴ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد، به یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۱۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای در حالی که نخستین روز خود را با دامنه نوسان جدید تجربه می‌کرد، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۵۴۵ واحدی، به رقم ۳۶۸ هزار و ۷۵۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۷۸۲ واحدی، عدد ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۲۲۳ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۶۶۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۹۱۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۲۸۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۸۲۳۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۲۷ هزار و ۵۴۵ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، پارسان، تاپیکو، فارس و نوری با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اپال، پاکشو، وبهمن و قرن تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۴۶ هزار و ۲۳۳ نوبت معامله و به ارزش ۷۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خاهن(آهنگری تراکتورسازی ایران) با ۵.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفارس، شفارس، وصندوق و ورنا بود. همچنین نماد معاملاتی وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان ) با ۳.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کمنگنز، قلرست، خلنت و واعتبار قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0