ایبنا
1401/05/11
16:08
کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه به دنبال افت دلار

در معاملات چهارمین روز هفته، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبنا با اشاره به رشد نرخ جهانی طلا تحت تاثیر تحولات سیاسی دنیا اظهار داشت: در این هفته شاهد افزایش چند دلاری هر اونس طلا بودیم و امروز به رقم ۱۷۷۳ دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز امروز ۲۰ دلار و ۲۳ سنت بود و قیمت هر اونس پلاتین نیز به ۹۰۵ دلار رسید.



وی افزود: قیمت ارز در بازار داخلی کشور با کاهش همراه شده و تقاضا برای خرید سکه نیز کاهش پیدا کرده است؛ در نتیجه با توجه به افزایش چند دلاری قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز، آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز (سه شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱) به این ترتیب است:



هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد.





وی افزود: نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.




همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۵۱۵ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۵۹۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.




وی در پایان در خصوص میزان حباب سکه اظهار داشت: امروز هر سکه امامی دارای حباب یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومانی است.

انتهای خبر

0
0