بورس پرس
1400/10/19
12:01
چادرملو برای احداث بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با گروه مپنا قرارداد بست

چادرملو از انعقاد قرارداد برای احداث بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی در اردکان به روش EPC و قرارداد سیکل ترکیبی بهاباد برمبنای BOT با گروه مپنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت چادرملو از انعقاد قرارداد برای احداث بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی در اردکان به روش EPC و قرارداد سیکل ترکیبی بهاباد برمبنای BOT با گروه مپنا خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.


براین اساس، فرهاد آذرین فر معاون مالی و سرمایه انسانی "کچاد" اطلاعات مربوط به قراردادهای احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان اردکان به روش EPC و قرارداد سیکل ترکیبی بهاباد برمبنای BOT را اعلام کرد.


موضوع قرارداد احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان اردکان به روش EPC : عبارت است از تامین تجهیزات مورد نیاز انجام طراحی و خدمات مهندسی، عملیات ساختمانی و نصب و راه اندازی یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان به ظرفیت نامی ۵۴۶ مگاوات در شرایط ایزو مشتمل بر دو واحد توربین ژنراتور بخش گاز کلاس E ،دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت، یک واحد توربین ژنراتور و بخش بخار با سیستم خنک کن ACC در سه فاز ( فاز یک: یک واحد گازی به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، فاز دوم یک واحد گازی به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، فاز سوم یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات) به صورت EPC که بر اساس محدوده کار و مشخصات فنی توافق شده در محل استان یزد شهرستان اردکان در مجاورت و محوطه بلوک اول نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو احداث خواهد شد.


مدت اجرا از تاریخ شروع قرارداد تا تحویل موقت آخرین قسمت تحویل نیروگاه ۳۲ ماه و مبلغ قرارداد ۲۴۵ میلیون یورو است. پیمانکار این قرارداد کنسرسیوم شرکت گروه مپنا، شرکت احداث و توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی مپنا و شرکت مبنا اینترنشنال اف. زد. ای است که روش پرداخت ۶ ماه پس از تنفیذ قرارداد و افتتاح اعتبارات اسنادی بر اساس برنامه زمانبندی قرارداد و شروع مراحل اجرایی قرارداد پس از ارائه تضامین انجام تعهدات طرفین تکمیل پیوست های قرارداد خواهد بود.


موضوع قرارداد سیکل ترکیبی بهاباد برمبنای BOT که سرمایه‌گذار، گروه مپنا است. هدف از این موافقتنامه تکمیل شرایطی است که شرکت بر اساس آن تعهدات مربوط به طراحی، مهندسی، تامین مالی، تدارک، حمل و نقل به ساختگاه، احداث، نصب، آزمایش، راه اندازی، بهره برداری، تعمیر و نگهداری و مدیریت نیروگاه بر اساس BOT ( ساخت، بهره برداری و انتقال) و فروش ظرفیت خالص قابل اتکا و انرژی تحویلی به چادرملو را به عهده بگیرد و چادرملو نیز متعهد می‌شود ظرفیت خالص قابل اتکا و انرژی تحویلی تولید شده توسط نیروگاه را از شرکت خریداری کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0