بورس پرس
1402/03/17
12:34
قرارداد آتی تک سهم با ۳ نماد بورسی راه اندازی شد / عبور از تجربه ناموفق

قرارداد آتی تک سهم بعد از تجربه ناموفق گذشته از امروز برای ۳ نماد راه اندازی شد و قرار است در ماه‌های آینده به تعداد این گروه اضافه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در حاشیه دومین روز نمایشگاه صنعت مالی ، قرارداد آتی تک سهم را رونمایی کرد و گفت: قراردادهای آتی اوراق بهادار یکی از ابزارهای مورد نیاز برای دو طرفه شدن بازار بود و این ابزار از امروز بصورت بر روی ۳ نماد بورسی "شستا، شتران و گام بانک صادرات" آغاز شد و در ماه‌های آینده به تعداد این نمادها افزوده خواهد شد.


وی افزود: قرارداد آتی، ابزار پر ریسکی محسوب می‌شود اما وجود این ابزار در کنار سایر ابزارها برای معامله‌گران حرفه‌ای و صندوق‌های سرمایه‌گذاری لازم بود. این قرارداد در کنار قراردادهای اختیار معلامله می‌تواند استراتژی معاملات جذاب را فراهم کند. به غیر از صندوق پوشش ریسک که امید می رود تا پایان سال فعال شود، اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار فعال هستند.


عشقی همچنین از پذیره‌نویسی حق تقدم الکترونیک در غرفه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مرکز افکارسنجی و رونمایی سامانه جمع سپاری (مرکز آزمون) و صکوک پلاس رونمایی کرد.


براساس این گزارش، در گذشته قرارداد آتی سهام بر روی سبد سهام، راه اندازی و برای صنایع بانک، فرآورده‌های نفتی، خودرو و فلزی تعریف شده بودند اما با پیچیدگی های نرم افزاری و مفهومی، مورد استقبال قرار نگرفتند.


محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس هم با رونمایی سایت جدید، گفت: هدف این سایت تعاملی بودن است و جزئیات متفاوتی از اطلاعات نماد را نمایش می‌دهد. البته آزمایشی بوده و بعد از اخذ واکنش فعالان نهایی خواهد شد.


مهدی زمانی سبزی معاون عملیات بازار شرکت بورس هم با بیان اینکه زمین بازی فعالان حرفه‌ای بازار درحال تغییر است، گفت: فعالان از بازار سهام به سمت ابزارهای نوین درحال حرکت هستند. پیش از این در بازار اتی سبد سهام وجود داشت اما به دلیل پیچیدگی انتظارات را برآورده نکرد که شرکت بورس سعی کرد از قرارداد آتی تک سهم رونمایی کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0