آکادمی هلاکوئی
1400/10/19
10:10
تبلیغ تلویزیونی مت دیمون برای رمزارزها خشم مخالفان را برانگیخته است

تبلیغ تلویزیونی مت دیمون برای صرافی Crypto.com که…

تبلیغ تلویزیونی مت دیمون برای صرافی Crypto.com که از ماه اکتبر ۲۰۲۱ (مهر) پخش می شود، سرمایه‌گذاران رمزارز را با کاشفان اولیه، کوه‌نوردان، برادران رایت و فضانوردان، مقایسه می‌کند، اما فقط این هفته بود که مخاطبان انبوه متوجه آن شدند. و البته واکنش ها خشمناک بوده است.


در فایننشال تایمز، جمیما کلی، منتقد رمزارزها، این تبلیغ را “غم انگیز” نامید. Daily Beast آن را یک “کسب پول نقد شرم آور” اعلام کرد. کارول کادوالدر، ستون‌نویس گاردین، در توئیتی به ۶۰۰۰۰۰ دنبال‌کننده‌اش نوشت: “در دنیا به اندازه‌ای موضوع نیست که مت دیمون تبلیغ یک طرح پانزی را توصیف کند.”


مت دیمون تقریبا اولین سلبریتی است که تبلیغ رمزارزها را انجام می دهد. FTX ماه هاست که با تام بردی تبلیغات اجرا می کند. Copper که نگهبانی سازمانی رمزارزها را بر عهده دارد، در ماه نوامبر (آبان و آذر) از تبلیغ جدیدی رونمایی کرد که در آن بازیگر ربکا فرگوسن (اخیرا نقش جسیکا در فیلم Dune بازی کرده است) یک مکعب را از آبشار بیرون می‌کشد و مس را “مزیت ناعادلانه” می‌خواند. اسنوپ داگ، پاریس هیلتون و کیم کارداشیان همگی نظر مثبت خود را در مورد رمزارزها اعلام کرده اند. البته همه آن ها از این سطح تبلیغات که مت دیمون انجام داده است، اجتناب کردند.


اما مردمی که تبلیغ دیمون را به سخره گرفته اند، قبلا هم از کریپتو متنفر بودند. این تبلیغ برای آن ها باورهایی را که قبلا داشتند را تایید می کند: این یک کلاهبرداری است، این یک تقلب است. بنجامین مک‌کنزی، از «OC» و «Gotham»، تبدیل به رهبر اصلی آن‌ها شده است و این حرکت، یک ماموریت برای او با حضور در CNN، سرکوب افراد مشهوری که رمزارز را پامپ می‌کنند، می‌سازد.


حتی پذیرفتن کمک های مالی بیت کوین برای خشم آن ها کافی است. هنگامی که موزیلا، شرکت مادر مرورگر اینترنت فایرفاکس، در ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) یادآوری ساده‌ای را در توییتر منتشر کرد که کمک‌های رمزارزی را می‌پذیرد (البته از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) این کار را انجام میداد)، واکنش‌ها آنقدر شدید بود که کمک‌های بیت‌کوین را متوقف کرد.


شروع افتضاح بیت کوین در سال جدید نیز باعث ایجاد گروهی قابل پیش بینی شده است در مورد اینکه چگونه کریپتو بسیار فرار است و همه این ها یک کلاهبرداری است و غیره.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0