بورس پرس
1399/12/17
11:19
پیش بینی روند نوسانی و متعادل شاخص تا ۶ ماه آینده + گروه مقبول برای خرید

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه هیچ گاه شاخص بورس در اسفند مثبت نبوده ، وضعیت ۶ ماه آینده شاخص را نوسانی و متعادل پیش بینی و گروه مقبول برای خرید را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سهیل کلاهچی با اشاره به افت اخیر شاخص بورس که به کانال ۱.۱۷ میلیون واحدی نزول کرده به ایرنا گفت: بازار سهام از لحاظ تکنیکالی و بنیادی در شرایط مطلوبی قرار دارد اما با وجود نقاط مثبت و اقدامات سازمان بورس برای بهبود، همچنان در موقعیت نزولی قرار دارد و موجب افزایش ترس و نگرانی سهامداران شده است.


وی افزود: هیچ گاه روند معاملات در اسفند به دلیل نیاز شرکت ها به نقدینگی مثبت نبود و تا چند وقت پیش بسیاری از شرکت ها اقدام به انتشار اوراق اختیار تبعی می کردند و اکنون با قیمت‌های فعلی ، همه افراد برخوردار از این اوراق با توجه سررسید اکثر اوراق در ۱۰ تا ۱۵ اسفند، اقدام به استفاده می‌کنند. زیرا حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر از قیمت زمان اعمال سررسید است.


این کارشناس ادامه داد: روند فعلی بورس، مشابه سال ۹۲ است که در آن زمان بعد از افزایش شاخص ، وارد مدار نزولی شد و سهامدارانی برنده بودند که بعد از ریزش شاخص در این بازار ماندند و توانستند سود معقولی کسب کنند. بنابراین بازار سهام با نگاه بلندمدت همیشه مثبت بوده و توانسته سود معقولی به همراه داشته باشد.


به گفته کلاهچی ، احتمال خروج نقدینگی از بورس و ورود به بازارهای طلا، سکه و ارز هم وجود ندارد. زیرا دیگر مانند بازارهای رقیب هم مانند چند سال گذشته ، صعودهای پرشتابی را تجربه نمی‌کنند و فقط ممکن است قیمت ها همسو با تورم حرکت کند.


وی افزود: با این اوصاف بازار سهام در ماه های آینده ریزش سنگینی نخواهد داشت اما نمی توان منتظر ورود شاخص به مدار صعودی بود. چون حقوقی‌های بزرگ با برخی اقدامات، زمینه بهم ریختگی بازار را فراهم کرده‌اند و باعث اصلاح شدید شاخص شده اند. با این وجود به نظر می‌رسد سال آینده روند معاملات مطلوب باشد و می‌توان امیدوار به روزهای مثبت بود.


وی ادامه داد: بنابراین سرمایه گذاران در صورت خرید با موقعیتی مناسب و نگهداری سهام تا ۶ ماه ، بطور حتم می‌توانند سود معقولی را کسب کنند اما نوسان‌گیران و سرمایه گذاران با دید میان‌مدت با ضرر و زیان مواجه می‌شوند. در شرایط فعلی هم ، شرکت های کامودیتی محور با دید میان‌مدت برای خرید مناسب هستند و می‌توان به آینده این گروه امیدوار بود


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0