فارس نیوز
1401/04/01
12:47
کاهش ۶۲۳۳ واحدی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶ هزار و ۲۳۹ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس با کاهش ۶ هزار و ۲۳۹ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۱۱۶۲ واحد به رقم ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۷۳ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۶.۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و یک‌میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴دهم درصد کاهش یافتند.


این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲۷صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۳۷صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۳۷صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۴۵صدم درصد کاهش یافت.


امروز نماد معاملاتی کشتیرانی جمهوی اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و از سوی دیگر نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ملی‌مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا و فجر انرژی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران هم اوضاع امروز تعریف چندانی نداشت و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۶۲ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه در فرابورس ۳۵۸ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۴.۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۶۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نماد بیمه کوثر بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، بانک دی، نیروبرق دماوند و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، با توجه به رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق، یکی از مشکلات صنایع قطعی ناخواسته برق است، در این زمینه لازم است شرکت برق با صنایع هماهنگ کرده و قطعی‌های برنامه‌ریزی انجام شود که قطعی ناگهانی منجر به افزایش هزینه و ریسک برای تولیدکنندگان می‌شود.


سرمایه‌گذاری در بورس هم همواره با ریسک و نوسان است و سرمایه‌گذاران همان گونه که مالک سود خود هستند، عامل زیان هم خواهند بود.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0